DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

Doohan vs. Colapinto: ki teljesít(ett) jobban?

Hat-hat futamot kapott (eddig) az Alpine-tól Gasly két idei csapattársa: a számok nyelvén vizsgáltuk meg, melyikük szerepelt jobban.

A Red Bullnál már a második futam után megejtett átrendeződés mellett az Alpine-nál is történt már idén egy pilótacsere, és mivel mind a szezont eredetileg megkezdő Jack Doohan, mind az őt váltó, de az elmúlt hetekben a híresztelések szerint növekvő nyomás alá kerülő Franco Colapinto hat-hat versenyt teljesített eddig, itt az ideje összevetni a produkciójukat, hogy lássuk, teljesítmény tekintetében megérte-e a váltás.

f1-alpine-1-colapinto



Ami a fix csapattárssal, Pierre Gaslyval történő részletesebb összehasonlítást illeti, arról már írtunk FormulaPlusz rovatunk korábbi cikkében, a mostani összeállításban viszont Doohan és Colapinto mutatóit vetjük össze:

  Doohan Colapinto
Időmérőn Gasly előtt 1 1
Futamon Gasly előtt 1 2
Pontok 0 0
Átlagos időmérős hátrány Gaslytól 0,362 mp 0,237 mp
Átlagos időmérős helyezés 15,5 16,67
Átlagos futamhelyezés (kiesések nélkül) 15 14,4

Az látható, hogy Colapinto semmiképp sem jelentett drasztikus előrelépést az Alpine számára Doohanhez képest. Mindkétszer egy-egy alkalommal végeztek Gasly előtt az időmérőn, míg futamon 1-2 az arány az argentin javára – de itt fontos megjegyezni, hogy összesen csupán egyszer fordult elő, hogy ez nem a francia kiesése miatt volt így: a Kanadai Nagydíjon (Gasly kínai kizárását nem számítottuk).

f1-alpine-2-doohan

Az átlagos időmérős lemaradás terén is egy árnyalattal jobb a mutatója Colapintónak – igaz, a kvalifikációs helyezés tekintetében pedig Doohan átlaga jobb. Az átlagos versenyhelyezést illetően ismét Colapinto javára billen a mérleg nyelve (a kieséssel végződő futamokat természetesen nem számolva).

Ami viszont az igazán fontos az Alpine szempontjából jelenleg, az a szerzett pontok száma, amely mindkét pilóta esetén nagy kerek nulla: konkrétan már csak az enstone-i istálló második autója nem gyűjtött idén világbajnoki pontot a Formula-1-ben.

Pedig nem teljesen lehetetlen küldetés ez az A525-össel, amit jól mutat, hogy mindeközben Gasly 19 pontot szerzett, amivel a 13. helyen áll az egyéni tabellán. Ám amíg Doohan, Colapinto vagy bárki, aki a másik autót vezeti, nem tud ehhez a pontterméshez hozzátenni, nem sok esélye lesz a csapatnak elmozdulni a konstruktőri utolsó helyről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: