A Red Bullnál már a második futam után megejtett átrendeződés mellett az Alpine-nál is történt már idén egy pilótacsere, és mivel mind a szezont eredetileg megkezdő Jack Doohan, mind az őt váltó, de az elmúlt hetekben a híresztelések szerint növekvő nyomás alá kerülő Franco Colapinto hat-hat versenyt teljesített eddig, itt az ideje összevetni a produkciójukat, hogy lássuk, teljesítmény tekintetében megérte-e a váltás.

Ami a fix csapattárssal, Pierre Gaslyval történő részletesebb összehasonlítást illeti, arról már írtunk FormulaPlusz rovatunk korábbi cikkében, a mostani összeállításban viszont Doohan és Colapinto mutatóit vetjük össze:
| Doohan | Colapinto | |
| Időmérőn Gasly előtt | 1 | 1 |
| Futamon Gasly előtt | 1 | 2 |
| Pontok | 0 | 0 |
| Átlagos időmérős hátrány Gaslytól | 0,362 mp | 0,237 mp |
| Átlagos időmérős helyezés | 15,5 | 16,67 |
| Átlagos futamhelyezés (kiesések nélkül) | 15 | 14,4 |
Az látható, hogy Colapinto semmiképp sem jelentett drasztikus előrelépést az Alpine számára Doohanhez képest. Mindkétszer egy-egy alkalommal végeztek Gasly előtt az időmérőn, míg futamon 1-2 az arány az argentin javára – de itt fontos megjegyezni, hogy összesen csupán egyszer fordult elő, hogy ez nem a francia kiesése miatt volt így: a Kanadai Nagydíjon (Gasly kínai kizárását nem számítottuk).

Az átlagos időmérős lemaradás terén is egy árnyalattal jobb a mutatója Colapintónak – igaz, a kvalifikációs helyezés tekintetében pedig Doohan átlaga jobb. Az átlagos versenyhelyezést illetően ismét Colapinto javára billen a mérleg nyelve (a kieséssel végződő futamokat természetesen nem számolva).
Ami viszont az igazán fontos az Alpine szempontjából jelenleg, az a szerzett pontok száma, amely mindkét pilóta esetén nagy kerek nulla: konkrétan már csak az enstone-i istálló második autója nem gyűjtött idén világbajnoki pontot a Formula-1-ben.
Pedig nem teljesen lehetetlen küldetés ez az A525-össel, amit jól mutat, hogy mindeközben Gasly 19 pontot szerzett, amivel a 13. helyen áll az egyéni tabellán. Ám amíg Doohan, Colapinto vagy bárki, aki a másik autót vezeti, nem tud ehhez a pontterméshez hozzátenni, nem sok esélye lesz a csapatnak elmozdulni a konstruktőri utolsó helyről.