A dobogósok
Max Verstappen karrierje 65. futamgyőzelmét szerezte, ami sorozatban a negyedik imolai sikere volt, korábban senki nem nyert zsinórban négyszer Imolában – a csapatok között sem.
Ez mindössze a 13. alkalom az F1 történetében, hogy valaki egymás után négyszer nyeri meg ugyanazt a nagydíjat – a rekord öt, amit Senna és Hamilton tartanak monacói és barcelonai győzelmeikkel.
Verstappen 116. alkalommal állhatott dobogóra a Red Bull színeiben, épp annyiszor, mint Michael Schumacher a Ferrarival – ennél többször csak a Hamilton–Mercedes kettős végzett együtt a dobogón.
A Red Bull történetének 400. versenyén jegyezte Max Verstappen a csapat 100. leggyorsabb körét, amivel az energiaitalosok beállították a Ferrari rekordját azzal, hogy zsinórban 17 szezonban lesz legalább egyszer övék a legjobb köridő.
Verstappen 15. alkalommal zárt minden versenykört az élen, amivel beérte Sebastian Vettelt a vonatkozó örökranglista harmadik helyén, és elvette tőle ugyanezt a pozíciót az élen töltött köröket tekintve. Előbbi tekintetben Hamilton és Senna, utóbbi téren Hamilton és Schumacher áll még előtte.
A holland 28-as pontszerzési sorozata a negyedik, Piastri 25-ös szériája pedig a 6. leghosszabb az F1 történetében – a célba éréseket illetően Piastri 35-nél jár, ezzel letaszította Daniel Ricciardót az örökranglista 3. helyéről.
Lando Norris a legutóbbi négy imolai futamon mindig csatlakozott a dobogón Verstappenhez – ezek közül az első mindössze karrierje második dobogója volt még 2021-ben.
Oscar Piastri sorozatban hatodszor állhatott dobogóra, ez a 60. alkalom az F1 történetében, hogy ez sikerül egy versenyzőnek. McLarennel utoljára Lewis Hamilton hajtotta végre ezt, s 2010 óta csak Hamilton, Verstappen, Vettel, Rosberg, Alonso és Bottas volt képes erre.
Piastri idei és egyúttal karrierje harmadik rajtelsőségét szerezte, ő a 68. pilóta az F1 történetében, aki eljut három pole-ig.
A McLaren 2005 óta először szerzett rajtelsőséget Imolában, akkor Kimi Raikkönen volt az „elkövető”.
Az elmúlt 30 imolai futam közül csak az első négy évben fordult elő (akkor viszont háromszor is), hogy a pole-pozíciós célba ér, de nem az első vagy a második helyen teszi ezt – Piastri előtt utoljára Rene Arnoux „járt így” 1983-ban.
A McLaren sorozatban 11. alkalommal örvendhetett kettős Q3-ba jutásnak, a második leghosszabb ilyen sorozat a Williamsé kettővel.
A többiek
Lewis Hamilton ferraris karrierje legjobb nagydíjhelyezését jegyezte a negyedik hellyel, s idén másodszor zárt az első hatban mindkét Ferrari.
Az ötödik helyről rajtoló Carlos Sainz 2014 és Valtteri Bottas óta az első Williams-pilóta lett, aki zsinórban három futamon az első hat közé kvalifikál, míg Albon Bottas és 2016 óta a grove-iak első versenyzője, aki zsinórban kétszer a legjobb ötben zár. Arra szintén 2016-ban volt példa utoljára, hogy a Williams sorozatban három kettős pontszerzésnek örvendjen.
A 31. imolai F1-es futamon először fordult elő, hogy egyik Ferrari sem indulhat az első tíz közül. A Scuderia a 2021-es Belga Nagydíj óta mindössze másodszor nem képviseltette magát a Q3-ban, az előző ilyen alkalom a tavalyi Kanadai Nagydíj volt.
A hetedikként befutó George Russell idén először zárt bármilyen téttel bíró szakaszt (időmérő, futam, sprintidőmérő, sprint) az első ötön kívül.
Isack Hadjar kilencedik helyével folytatta csapata jó sorozatát, hiszen a Racing Bulls és elődei mind az öt „újkori” imolai futam után ponttal távozhattak hazai versenyükről.
Yuki Tsunoda a tavalyi Olasz Nagydíj óta először esett ki a Q1-ben, ellenben az első versenyző lett, aki a bokszból indulva pontot szerez Imolában.
A szezon második versenyhétvégéjét követően már 14 versenyző rendelkezett bajnoki ponttal, ehhez mindössze ketten tudtak később csatlakozni azóta: Hadjar a harmadik, Gasly pedig a negyedik fordulóban.
Fernando Alonso először ért célba rosszabb helyen Imolában, mint ahonnan rajtolt, és 2015 óta először maradt pont nélkül zsinórban nyolc futamon.
Andrea Kimi Antonelli karrierje első kiesését könyvelhette el első hazai versenyén.