A szezon utolsó negyedére fordulva már csak egyetlen olyan csapatnál nyitottak az időmérős csaták, ahol az idény eleje óta nem változtak az állandó párosok, ez pedig az Alpine, hiszen az összes többi párharcban már hatnál nagyobb a különbség a két fél között.
Ami a franciákat illeti, Esteban Ocon 6–0-val kezdte a szezont Pierre Gaslyval szemben, így semmi nem utalt arra, hogy 12 futammal később ez lesz a legszorosabb párharc a mezőnyben. Azonban az időközben kegyvesztetté váló Oconnal szemben a 2020-as monzai futamgyőztes javítani tudott, s az azóta eltelt időszakot 8–4-re „nyerte”, azaz még van esélye behozni a lemaradást.
A Williamstől távozó Logan Sargeantot Albon nullára verte, közös karrierjük során az amerikai először az idei miami sprintidőmérőn tudta legyőzni a thai versenyzőt, amit Spielbergben is megismételt. Perez egyetlen időmérős győzelme Bakuban született meg, míg Zhou nagydíjkvalifikáción egyedül Silverstone-ban tudta legyőzni Bottast – igaz, ő egyszer legalább sprinten is diadalmaskodni tudott.
Csapattársak egymás ellen a 2024-es időmérőkön
Így állnak a szezon eleji pilótapárosok küzdelmei, valamint a Williams új párosának csatája hat futammal az idény vége előtt – a különbség nagysága szerint sorbarendezve (zárójelben a sprintes eredményeket feltüntetve):
Red Bull |
Verstappen |
Perez |
17–1 (3–0) |
Sauber |
Bottas |
Zhou |
17–1 (2–1) |
Williams |
Albon |
Sargeant |
13–0 (1–2) |
McLaren |
Norris |
Piastri |
15–3 (2–1) |
Haas |
Hülkenberg |
Magnussen |
14–3 (1–2) |
Mercedes |
Russell |
Hamilton |
13–5 (2–1) |
Aston Martin |
Alonso |
Stroll |
13–5 (1–2) |
Ferrari |
Leclerc |
Sainz |
12–5 (1–2) |
VCARB |
Tsunoda |
Ricciardo |
12–6 (1–2) |
Alpine |
Ocon |
Gasly |
10–8 (2–1) |
Williams |
Albon |
Colapinto |
2–1 |
Q1-es kiesések és Q3-ba jutások
Érdemes azt is áttekinteni, hogy állnak az egyes csapatok versenyzői a Q1-es kieséseket és a Q3-ba jutást tekintve – itt a sprintekkel külön nem számoltunk. A legnagyobb különbséget itt is a Williamsnél fedezhetjük fel, de a Red Bull 4–0-ja is több, mint kellemetlen.
A csapatokat a legkevesebb Q1-es kieséstől a legtöbbig rendeztük sorba az alábbi táblázatban:
Ferrari |
0 |
Leclerc |
Sainz |
0–0 |
McLaren |
1 |
Piastri |
Norris |
0–1 |
Mercedes |
2 |
Russell |
Hamilton |
1–1 |
Red Bull |
4 |
Verstappen |
Perez |
0–4 |
Aston Martin |
6 |
Alonso |
Stroll |
2–4 |
VCARB |
10 |
Tsunoda |
Ricciardo |
4–6 |
Haas |
10 |
Hülkenberg |
Magnussen |
3–7 |
Alpine |
14 |
Ocon |
Gasly |
7–7 |
Williams |
15 |
Albon |
Sargeant |
2–12 (COL 1) |
Sauber |
28 |
Bottas |
Zhou |
12–16 |
Ami pedig a Q3-as szerepléseket illeti, ezen a téren a McLaren áll a legjobban, míg a második helyezett talán némileg meglepő módon a Mercedes. Az Aston Martin itt is a best of the rest pozíciót foglalja el, míg csapaton belül a legnagyobb különbséget a Haasnál láthatjuk, hiszen Hülkenberg nyolc Q3-as szereplésével szemben Magnussen egyet sem tud felmutatni.
McLaren |
35 |
Piastri |
Norris |
18–17 |
Mercedes |
32 |
Russell |
Hamilton |
17–15 |
Ferrari |
31 |
Leclerc |
Sainz |
16–15 |
Red Bull |
30 |
Verstappen |
Perez |
18–12 |
Aston Martin |
18 |
Alonso |
Stroll |
12–6 |
VCARB |
12 |
Tsunoda |
Ricciardo |
9–3 |
Haas |
8 |
Hülkenberg |
Magnussen |
8–0 |
Williams |
7 |
Albon |
Sargeant |
6–0 (COL 1) |
Alpine |
6 |
Ocon |
Gasly |
3–3 |
Sauber |
1 |
Bottas |
Zhou |
1–0 |
Átlagos rajthely
Végül, de nem utolsósorban lássuk, hogy néz ki a 2024-es szezon átlagos rajtsorrendje, azaz az egyes versenyzők átlagos eredménye alapján milyen sorrend alakul ki. A torzítások elkerülése érdekében Colapinto és Bearman nem került be a listába:
1. |
Max Verstappen |
Red Bull |
2,9 |
2. |
Lando Norris |
McLaren |
3,7 |
3. |
Oscar Piastri |
McLaren |
4,8 |
4. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
4,9 |
5. |
George Russell |
Mercedes |
5,6 |
6. |
Carlos Sainz |
Ferrari |
5,6 |
7. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
7,9 |
8. |
Sergio Perez |
Red Bull |
8,4 |
9. |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
9,2 |
10. |
Yuki Tsunoda |
VCARB |
11,7 |
11. |
Nico Hülkenberg |
Haas |
11,8 |
12. |
Lance Stroll |
Aston Martin |
12,3 |
13. |
Alexander Albon |
Williams |
12,7 |
14. |
Daniel Ricciardo |
VCARB |
13,1 |
15. |
Esteban Ocon |
Alpine |
14,6 |
16. |
Pierre Gasly |
Alpine |
14,9 |
17. |
Valtteri Bottas |
Sauber |
15,4 |
18. |
Kevin Magnussen |
Haas |
15,9 |
19. |
Logan Sargeant |
Williams |
17,1 |
20. |
Guanyu Zhou |
Sauber |
18,1 |
Ebből a szempontból csapaton belül a legnagyobb különbséget a Red Bullnál láthatjuk (5,5 hely), majd következik a Williams előző párosa (4,4) és a Haas (4,1), míg csapaton belül az Alpine-nál (0,3 hely) és a Ferrarinál (0,7 hely) a legkisebb a különbség.
Az átlagos rajthelyet tekintve a csapatok sorrendje: McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes, Aston Martin, VCARB, Haas, Williams, Alpine, Sauber.