DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
Formula+

Az F1-es csapatok fejlesztései a Szingapúri Nagydíjra

A tízből hét csapat, köztük a konstruktőri címért harcoló három alakulat, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari is hozott fejlesztést az F1-es Szingapúri Nagydíjra.

Az F1-es versenyhétvégék kezdetén szokás szerint kiadott, az istállók fejlesztéseit tartalmazó dokumentum tanúsága szerint hét csapat autójára kerül fel új elem a Szingapúri Nagydíjon – méghozzá mindannyiuknál kivétel nélkül egy fejlesztés érkezett.

mclaren-singapore



A Red Bull az első fékhűtőcsatornán eszközölt pályaspecifikus változtatást, mint írják: annak érdekében, hogy megfeleljenek a szingapúri körülményeknek, s minél hatékonyabb legyen a fékhűtés, a korábbihoz képest megnagyobbították a kimeneti részt.

A Ferrari az első szárny harmadik és negyedik elemén változtatott annak érdekében, hogy módosítsák a terhelés eloszlását, s alakítottak a szárnyvéglapon is. A csapat közlése szerint a cél az áramlás javítása, s a módosítás nem pályaspecifikus.

mclaren-singapore-2

A McLaren az övszárnyon változtatott annak érdekében, hogy a magas leszorítóerőt igénylő szingapúri pálya karakterisztikájához jobban alkalmazkodjon, s ezáltal hatékonyabb legyen az autó aerodinamikai teljesíménye.

Az Aston Martin az első szárnyon hajtott végre pályaspecifikus fejlesztést, a szárnylapok agresszívebb kialakításának célja, hogy kiegyensúlyozzák a Szingapúrban használni tervezett hátsó szárnyat, s a VCARB ugyancsak az egyensúly javítását célozza az elem módosításával.

vcarb-singapore

Szintén egy szárnnyal foglalkozott az Alpine, csak éppen a hátsóval: a nagy leszorítóerőt igénylő szingapúri pályához igazították a hátsó szárny felső lapjának kialakítását, hogy ezzel növeljék a hátulra eső terhelést.

A Williams az első felfüggesztéshez nyúlt hozzá, terveik szerint a Holland Nagydíjon bevezetett változathoz képest ez több szempontból pozitív irányú lépést jelenthet: többek között a lengőkar, a tolórúd, a fékcsatorna kialakításán is változtattak.

A Mercedes, a Haas és a Sauber nem hozott fejlesztést a Szingapúri Nagydíjra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: