Mai hír, hogy közép-európai idő szerint csütörtök délután 15:30-kor teszi közzé az FIA a 2026-os F1-es autók új technikai szabályzatát. A jelentős átalakulásokkal járó szabálycsomag egyik fő pontja az, hogy kisebb, könnyebb autókat láthassunk majd, és jobban lehessen velük versenyezni a következő érában.
Szintén fontos hír, hogy az Alpine bejelentette: Jack Doohan vezeti majd Esteban Ocon autóját az F1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzésén. A Formula.hu információi szerint ez egy egyáltalán nem tervezett beugrás lesz a fiatal részéről, és a csapat leginkább Ocon felé üzen hadat ezzel a lépéssel, akiről hétfőn derült ki, hogy 2024 végén távozik Enstone-ból. Mészáros Sándor helyzetértékelése itt olvasható!
Több mint négyszáz kilométert tesztelhetett az Aston Martin F1-es autójával az istálló utánpótlás-neveltje, Jak Crawford. Az F2-es pilóta a Red Bull Ringen ülhetett F1-es autóba életében először, aki a csapat tájékoztatása szerint gyorsköröket és hosszabb etapokat is teljesített a teszt során.
Mint mondták, Crawford innentől több versenyhétvégén is betekintést nyerhet majd az F1-es alakulat munkájába, az akadémiai program következő lépéseként így segítik a 19 éves versenyző fejlődését.
Hivatalos Marc Marquez átigazolása
Az F1-ben a fentieken túl nem történt túl sok minden, a MotoGP-ben viszont hivatalossá vált, amit már hétfőn is biztosra vehettünk: bejelentették Marc Marquez átigazolását a Ducati gyári csapatához.
A hír kapcsán Balogh Tamás kollégánk írt egy összegzést és egy véleményt, hiszen ez a lépés rengeteg dologra rávilágít a motoros világbajnokság kapcsán. Formula Plusz rovatunk cikke zen a linken található!
Bizakodik a Mercedes, bizonyítana a Red Bull
A Monacóban bemutatott első szárnytól Kanadában már nagyobb előrelépést vár a Mercedes csapata: Toto Wolff úgy fogalmazott, hogy immár mindkét versenyző megkapja a fejlesztést, és ezen a pályán jobban ki kell jönnie az előnyeinek. „Mindkét versenyzőnk megkapja a továbbfejlesztett első szárnyat Kanadára, valamint még néhány további új alkatrészt, amit erre a versenyre viszünk. Kis köridőnyerést jelentett a szárny a hercegség szűk utcáin, de nagyobb előnyt kell jelentenie a soron következő pályákon.”
Felkészült Adrian Newey távozására a Red Bull, ezért sikerül majd őt pótolni: ezt mondta a mérnökzseni eligazolásáról a helyére előléptetett Pierre Waché. „Úgy gondolom, ismerve Adriant… Szerintem mindenki tudja ebben az üzletben, hogy Adrian egy nagy ember, és valószínűleg az F1 történetének legsikeresebb mérnöke. Úgy vélem, nagy hatása lesz ennek ránk, ugyanakkor a csapat felkészült erre” – idézi Wache szavait a RacingNews365.com portál. „Nem arról volt szó, hogy még további húsz évre számítottunk tőle. Fel kellett építenünk köré egy csapatot, hogy biztosítsuk, hogy felkészültünk erre az eshetőségre.”
Arra a kérdésre, hogy tényleg annyira nem fog hiányozni Newey, mint ahogy azt a Red Bull állítja, a technikai igazgató így reflektált: „Nehéz ezt biztosra megválaszolni. De erre tervezünk, ezért dolgozunk. De majd csak a jövő dönti ezt el, elvégre egy kompetitív környezetben dolgozunk. A többiek azt mondják, keményen dolgoznak, hogy utolérjenek minket, mi meg azért dolgozunk keményen, hogy elöl maradjunk.”
„Most a csapatnak kell ezt megcsinálni, de már amúgy eddig is csapatmunka volt az autó elkészítése, nem egyetlen emberé. Azt mondanám, igen, felkészültünk rá, hogy csapatként dolgozzunk az autón. És úgy gondolom, ezt bizonyítanunk kell a következő években.”
Új aszfalt a Kanadai Nagydíjra
Új aszfaltot kapott erre az évre a montreali F1-es pálya, ami kicsit módosíthat az eddigieken: igaz, a hírek szerint a pálya alapvető tulajdonságai nem változnak, de az új aszfalt mégis rejt magában meglepetéseket.
A Pirelli arra számít, hogy az alapvető karakterisztika, illetve a gumikopás nem változik az új aszfalttal, viszont új jelenségként felmerülhet a szemcsésedés veszélye: az abroncsgyártó úgy számol, hogy ez főleg a pénteki szabadedzéseken, és különösen a lágyabb keveréknél jelentkezhet problémaként. Részletek ezen a linken!
Új pálya Horvátországban
Vadonatúj versenypálya épülhet Horvátországban: a Croatia Ring magánbefektetők révén valósulhat meg, a legnagyobb versenysorozatokat szeretnék vendégül látni és a projektet hivatalosan is felvették a Horvát Köztársaság stratégiai beruházásainak listájára. A Formula.hu megkérdezte a helyzetről a projekt vezetőjét, a részletek ezen a linken olvashatók!
Formula Shakedown a WRC-pilóták erősorrendjéről
Ki milyen teljesítményt nyújtott eddig 2024-ben a Rali-vb-n, kinél mi hiányzik, ki mit csinál jól, hogyan lehet értékelni a WRC-pilóták eddigi idei szereplését? Ezekre és a közben felmerülő szakmai kérdésekre kerestük a válaszokat Vincze Ferenccel!