A pénteki napon már az első szabadedzésen is a Scuderia autói tűntek a legkevésbé idegesnek akkor, amikor mindenki többet járt az út mellett, mint az ideális íven, a második gyakorláson ezt már a köridők is megmutatták: Charles Leclerc közel négy tizedmásodperccel volt gyorsabb Max Verstappennél, és a vakbélműtétje után visszatérő, saját bevallása szerint a 100%-os formától messze lévő Carlos Sainz is szinte egált futott a világbajnokkal.
„Szerintem a Ferrari feltekerte a motort az időmérős szimulációnál, mi nem. Ezért nem látom kritikusnak ezt a hátrányt. De a versenyetap impresszív volt, a beállításunkon javítani kell” – mondta erre dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
Arra Max Verstappen is utalt, hogy egy körön nem lát problémát, mert vannak még dolgok, amiken finomíthatnak – nem fejtette ki, de ez akár lehet a motormód is.
A Ferrari tempója viszont ettől függetlenül validnak tűnik. Ugyan nem voltak hosszú versenyetapok, főleg Verstappennél nem, aki az idővesztesége miatt csak néhány kört tudott megtenni versenyszimulációként, megtankolva. Az adatok éppen ezért megtévesztőek lehetnek, de azonos gumikon, a versenyetapként megtett körök átlaga nagyjából egy másodperces előnyt mutatott Charles Leclerc-nél Verstappenhez és Sergio Perezhez viszonyítva is.
Tegyük hozzá, hogy Leclerc alig egy tizeddel ment jobb átlagot Oscar Piastrinál, és két tizeddel jobbat Lando Norrisnál, míg Carlos Sainz már csak két tizedet adott Pereznek és közel négyet Verstappennek – nagyok és nehezen magyarázhatók az eltérések, például az is komoly fejvakarásra ad okoz, hogy Lance Stroll versenyetapja hogyan lett kilenc tizeddel gyorsabb átlagban, mint Fernando Alonsóé.
Vannak kiugró körök, de mielőtt legyintenénk arra, hogy akkor nem is számít semmi, és a Red Bull úgyis agyonver mindenkit, térjünk vissza Markóhoz:
„Javulnunk kell. Az autó nem rossz, de Leclerc olyan tempót diktált, amihez sokat kell igazítanunk rajta. Alapvetően azt kell mondanunk, hogy a mezőny szorosabb” – mondta az osztrák.
Verstappen egyébként a közepes és a lágy gumin is orrtolósnak érezte a Red Bullt, ezen kell mindenképpen változtatniuk szombatig, míg a Ferrari nagyjából jó egyensúlyt mutatott, jó volt az egykörös tempója, és a kis mintát mutató versenyszimuláció is biztatónak tűnt.
Az egyértelmű, hogy Leclerc jobb formában van, mint a maximum félig egészséges Sainz, és az is valószínű, hogy a McLarenre is érdemes lesz figyelni (bár egy körön a sok nyitott DRS-es részen sokat kaptak a wokingiak) – mindenesetre Lando Norris is úgy fogalmazott, hogy akár a Red Bullra is veszélyesnek érzi a Ferrarit. Vajon tényleg lehet egy szoros hétvégénk?