DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Formula+

Az F1-es csapatok fejlesztései a Japán Nagydíjra

A Red Bull nem változtatott semmin, a többiek azért finomítottak egy-két dolgon. Mutatjuk a suzukai fejlesztéseket.

Több istálló is fejlesztések nélkül érkezett meg Suzukába: a Haas, az Alfa Romeo és az Alpine mellett a Red Bull sem mutatott be egyetlen új alkatrészt sem, a már eddig is rendelkezésre állókkal állították be az autójukat a japán pályára.

Óriási csomagokat egyébként senki sem hozott a Távol-Keletre, de a többiek azért finomítottak egy-két dolgon.

A Ferrari például a padlólemezen dolgozott, annak szélein, a padlólemez közepén, és a diffúzor oldalfalán is változtatott aerodinamikai megfontolásból, de az oldaldobozok alávágását is átszabta annak érdekében, hogy passzoljon a levegőt így már másképp vezető padlólemez felső részéhez. A csapat tájékoztatása szerint a leszorítóerő elosztását, és így az összesített hatékonyságot javították ezzel, nem Suzuka-specifikus fejlesztésről van szó, hanem a rendes ütemterv szerint érkező módosításról.

f1-ferrari-suzuka



A Mercedes a hátsó szárnyhoz nyúlt hozzá, felrakott egy kis szárnyacskát a véglapra, ami az istálló szerint némi helyi leszorítóerőt generál, és segíti a hátsó szárny működésének hatékonyabbá tételét.

A McLaren két dolgot változtatott, a hátsó övszárnyat a jobb légellenállás érdekében, speciálisan a suzukai követelmények szerint szabták át Wokingban, illetve az oldaldobozok belépő részén is változtattak aerodinamikai szempontból – illetve most elvileg megegyezik a két autó csomagja, Oscar Piastri is megkapott mindent, amit Lando Norris. 

f1-mclaren1

Az Aston Martin csak az első fékcsövek kialakításán változtatott, állításuk szerint hűtési okokból, és pályaspecifikus megoldással, de a részletesebb magyarázatba beleírták, hogy nem Suzuka-specifikus, hanem egyszerűen egy olyan opciót használnak most, ami a kisebb fékterhelést jelentő pályákon hasznos.

f1-alphatauri

Az AlphaTauri egyrészt megváltoztatta a hátsó szárnyát, pontosabban a véglapok szárnnyal való összekötését, amivel reményeik szerint ezen a pályán, egy körön gyorsabbak lehetnek a jobb légellenállás miatt. Emellett pedig a visszapillantó tükrök kialakításán dolgozott az istálló, három kis terelőszárnyat is eltüntetett onnan.

Végezetül pedig a Williams, amely a padlólemezhez nyúlt hozzá: a belső élek magasságát visszavágta a grove-i alakulat, amivel a helyi leszorítóerő alakulásán, és a továbbhaladó levegő által generált hatásokon is változtatott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: