Ha megnézzük a versenyre megmaradt gumiszetteket a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, azt láthatjuk, hogy az élmezőnyből csak a két Mercedes-pilóta rendelkezik egy kemény mellett két szett friss közepes keverékű abronccsal (valamint rajtuk kívül még a Williamsek). Mindenki másnak egy-egy kemény és közepes abroncsa maradt használatlanul, míg lágyból a Q3-ba jutott versenyzőknek csak használt szett áll rendelkezésre (azaz például a Q2-ben kiesett Red Bulloknak van abból is új).
A Mercedes oldaláról pedig biztosak abban, hogy a döntésük, miszerint megspórolnak egy közepes abroncsot a futamra, kifizetődhet vasárnap. Mindez abból a feltevésből indul ki, hogy szerintük korántsem biztos, hogy egyetlen kiállás lesz a megfelelő stratégia a nagydíjon.
„Ha nem egyértelműen egy kiállás lesz, akkor van egy második opciónk. Ez egy remek gumi safety car vagy piros zászló esetére. Úgyhogy ez sokkal több választási lehetőséget kínál, mint ha csak használt lágyak vannak a repertoárodban” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.
Wolffék tehát abból indulnak ki, hogy amennyiben a vártnál jobban kopnának a gumik és két kiállásra kényszerülnének az élcsapatok, akkor ők előnyösebb helyzetbe kerülhetnének azzal, hogy az utolsó etapra használt lágy helyett friss közepes keverékű abroncsot tudnának feltenni George Russellnek és Lewis Hamiltonnak, akik egyébként a második és ötödik pozícióból startolnak Szingapúrban.
A Pirelli nem hisz a két kiállásban
A Mercedes optimizmusa ellenére Mario Isola, a gumiszállító Pirelli F1-es motorsportfőnöke kételkedik benne, hogy valóban a két kiállás lenne a nyerő taktika. A szakember szerint az adatok nem támasztják ezt alá, a várakozásai szerint gyakorlatilag a teljes mezőny a közepes keveréken fog startolni, s egyetlen bokszlátogatás után a keményre fognak váltani.
A kétkiállásos taktika ellen szól az is, hogy Szingapúrban meglehetősen sok időt lehet veszíteni a bokszutcában: „Ha 27-28 másodpercet veszítesz, akkor azt nehéz visszahozni egy ilyen pályán” – fogalmazott Isola, aki szerint az adataik azt sem bizonyítják, hogy az új közepes gumi sokkal jobb megoldás lenne, mint egy dupla hűtőkörrel újra „formába hozott” használt lágy abroncs.
Azt azért Isola is elismerte, hogy abban az esetben mindenképp kedvezőbb helyzetbe kerülhet a Mercedes például az első és harmadik helyről startoló Ferrarikkal szemben, ha például akkor érkezne egy biztonsági autós fázis, amikor a mezőny már a kemény keverékre váltott, de még túl korán van ahhoz, hogy fel lehessen tenni a használt lágyakat: ebben a szűk tartományban fizetődhet ki a Mercedes stratégiai húzása.
Szintén a Mercedes javára billentheti a mérleg nyelvét a Ferrarival szemben, hogy a pénteken futott hosszabb etapok alapján a versenytempója is a W14-esnek jobb a módosított utcai pályán, bár ezen a téren a Red Bull sem tűnt annyira elveszettnek, mint az időmérőn. Erről itt írtunk bővebben.
Az F1-es Szingapúri Nagydíj 14 órakor startol, a módosított rajtrács ide kattintva böngészhető át.