Kiadták a versenyhétvégék kezdetén megszokott dokumentumot, mely az istállók legújabb fejlesztéseit tartalmazza. Négy csapat egyáltalán nem változtatott: a Ferrari, az Alpine, az Alfa Romeo és a Williams sem adott le semmit a jelentésében, vagyis nincs olyan alkatrész, amit ne használtak volna már eddig is.
A Mercedes és az Aston Martin komoly munkában
A Mercedes tovább faragta a W14-est, és változtatott a padlólemez szélein található szárnyacskákon, amelytől a tájékoztatás szerint azt várja a csapat, hogy nagyobb lesz a leszorítóerő az autó hátuljánál az ezt jobban segítő levegőáramlás miatt – pont ahogy azt Lewis Hamilton a csütörtöki sajtónapon (és korábban többször) jelezte is.
Ezen felül a visszapillantó tükrök tartó részeit is átszabták kicsit, szintén annak érdekében, hogy az autó hátulja felé másképp tereljék a levegőt, ezzel növeljék a hátsó leszorítóerőt, de az úgynevezett övszárnyból is hoztak egy újat: a tájékoztatás szerint itt is az a cél, hogy a padlólemez hátsó részénél nagyobb legyen a leszorítóerő.
Az Aston a padlólemezt változtatta meg gyakorlatilag teljesen: az egész kialakítás más, a leglényegesebb rész, a padló alja változott meg, és ehhez hozzáigazították a többi elemet is, például elhelyeztek egy terelőszárnyat a diffúzor mögé.
Ráncfelvarrás a Haasnál
A vasárnaponként súlyos problémákkal küzdő Haas több új elemet is hozott Zandvoortba. A Monacóban bevezetett első szárnnyal kapcsolatos tapasztalatok alapján ez az alkatrész teljesen átalakul, s ezzel együtt az autó orr-részét is módosították. Emellett pályaspecifikus változtatásként jelölte meg a csapat a fékhűtés hatékonyabbá tételét új belső csatornák kialakításával – ami a hőelvezetés és az aerodinamikai hatékonyság szempontjából egyaránt előnyös lehet.
Apróbb változtatások a többieknél
A világbajnoki éllovas Red Bull az övszárnyon eszközölt enyhe módosításokat, többek között a beesési szöget illetően, a testvércsapat, az AlphaTauri a hátsó szárnyvéglapokon változtatott egy keveset a zandvoorti sajátosságok figyelembe vételével, míg a McLaren ugyancsak pályaspecifikus változtatásként jelölte meg az aerodinamikai hatékonyságot növelő új hátsószárny-kialakítást, s az övszárny ehhez kapcsolódó módosítását.