Több fontos kulcsszereplő távozásának van jelentős szerepe abban, hogy a Mercedes korábban szinte hibátlanul működő F1-es csapata az elmúlt szűk két évben vakvágányra tévedt, és nem is nagyon talál ki abból az erdőből, ahova az bevezette. Niki Lauda 2019-es halála már hozott egy fontos változást a vezetőségben, hiszen így Toto Wolff gyakorlatilag egyedül maradt, állandó vitapartnere, stratégiai társa nélkül megváltozott a döntési mechanizmus. De nem Lauda az egyetlen, akire már nem számíthat.
Szintén 2019-ben hagyta el az istállót Aldo Costa. Ő a csapat vezetőségének egyik kulcsfigurája volt mérnökigazgatóként, de még a COVID-járvány előtt a Dallarához igazolt. Costa annak idején Michael Schumacherrel és a Ferrarival is dolgozott együtt, Wolff a Mercedes sikereinek, megfelelő tervezési felfogásának, reakcióinak egyik pilléreként hivatkozott rá. Az ő helyét John Owen vette át, ő a mérnöki csapat vezetője, és Mike Elliottnak jelent.
Annak az Elliottnak, aki szintén nemrég került jelenlegi pozíciójába. Két éve, 2021 áprilisában húzódott ugyanis háttérbe az istálló napi munkájától James Allison, aki a Mercedes F1-es istállójával részben közös tulajdonban lévő Ineos Team UK Britannia America's Cup kerékpárcsapattal foglalkozott. Elliott az ő helyét foglalta el technikai igazgatóként, és bár Allison most is segíti a munkát, de Elliott az, aki a napi ügyekért felel, és bevallotta, hogy hibáztak a 2022-es autó koncepciójával kapcsolatban.
Meg kell említenünk Andy Cowell távozását is, aki 2020-ban hagyta el a csapatot. Cowell a motorrészleg vezetője volt azokban az években, amikor a Mercedes erőforrásai kilométereket vertek a riválisokra, azonban éppen 2021-ben, az ő távozása után érte utol az istállót a Honda, az elmúlt két szezonban pedig egyáltalán nem tűnik már erősebbnek az a motor, mint akár a Red Bullé, akár a Ferrarié, sőt. A megbízhatóság rendben van, de az erő terén nem hogy nincs előnyük, de néha úgy tűnik, hogy inkább hátrányuk lehet – Cowell helyét Hywel Thomas vette át, most ő vezeti a részleget, az mindenesetre tény, hogy a korábbi motorfölény a múlté.
Végezetül pedig emeljük ki James Vowlest, aki ez elmúlt években szinte Wolff jobbkezeként dolgozott, stratégiai vezetőként, utánpótlás-nevelőként, és sok egyéb módon segítette Wolff munkáját. Az idei szezon előtt őt is elvesztették, hiszen már a Williams csapatfőnöke. Részben az ő helyére érkezett Jerome d'Ambrosio, akit éppen kollégánk, Mészáros Sándor szúrt ki a paddockban.
Így mára gyakorlatilag az istálló teljes vezetősége lecserélődött már Wolff körül. Az előléptetett emberek munkáját a jelenlegi, és a következő évek sikerei alapján ítélhetjük meg, mindenesetre az újgenerációs autó problémáit vizsgálva nem kerülhetjük meg azt a kérdést, hogy amíg 2014-től 2021-ig az éra vége felé távozókat még nagyjából lehetett pótolni, és a korábbi remek autót fejlesztve az élen maradni, de 2022-re gyökeresen megváltozott az egész autó, és ez bizony az új vezérek irányítása mellett nem sikerült.