DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F2/F3

F2: Doohan-győzelem és új bajnoki éllovas

Jack Doohan tíz helyet javítva nyerte meg az F2-es főfutamot Spában, Theo Pourchaire második helyével pedig átvette a vezetést a bajnokságban a kieső Frederik Vestitől.

A Formula-3-hoz hasonlóan a Formula-2 rajtrácsa is hiányosan állt fel a vasárnapi főfutam előtt, miután a bajnokságot mindössze hat ponttal vezető Frederik Vesti – aki nem mellesleg a második helyről rajtolhatott volna – már a kivezető körön falba rakta az autót, és a futamot sem tudta elkezdeni. Csapattársa, a pole-pozíciós Oliver Bearman így egyedül sorakozott fel az első sorban Victor Martins-nel (aki szintén kipörgött a kivezető körön, de tudta folytatni útját a rajtrácsra) és Zane Maloney-val a háta mögött. Vesti legközelebbi kihívója a bajnokságban, Theo Pourchaire az ötödik pozícióból indulhatott.

Bearman tökéletesen kapta el a rajtot, simán maradt is az élen. Pourchaire kihasználta a második sor gyenge rajtját és feljött a Prema britje mögé. Egy teljes kört sem tudott megtenni a mezőny biztonsági autó nélkül, Dennis Hauger és Ayumu Iwasa akadtak össze. Az újraindítás után Pourchaire tapadt Bearmanre, a páros pedig elhúzott a többiektől. A harmadik helyért komoly csata folyt Enzo Fittipaldi és Zane Maloney között, a csapattársak össze is értek, így Martins feljött Maloney elé a negyedik helyre. Arthur Leclerc egy összeérés után megpörgött az Eau Rouge-ban felfele menet, szerencsére az egész mezőny el tudta kerülni a monacóit. Az élen hatalmas csata alakult ki a Prema és az ART között, a tapasztalt francia komoly nyomás alá helyezte a 18 éves újoncot.



A futam feléhez közeledve megkezdődtek a kiállások, és többen is bajba kerültek a bokszutca kijáratánál. Először Clement Novalak vétette el a kivezető kanyart, majd Isack Hadjar vesztette el az első szárnyát a kijáratnál. Az virtuális biztonsági autós fázis után Pourchaire és Fittipaldi jártak jól, immár ketten üldözték az élen álló britet. Az élmezőnyből Martins és Maloney cseréltek először a friss közepesekre, a következő körben Bearman és Pourchaire is követték a példájukat, a francia pedig a bokszutcában megelőzte a Prema újoncát. Fittipaldi is hamarosan kihajtott az új keverékekért, a brazilt viszont Martins és Maloney is átugrották korábbi cseréjüknek köszönhetően. Újra jelenése volt a biztonsági autónak, most éppen Jak Crawford számára ért véget a verseny egy megpörgés után. Az alternatív stratégiát választó Jack Doohan ki is ment a bokszba a lágyakért, és nagyot ugrott előre, második helyen tért vissza a sorba Bearman elé és Pourchaire mögé.

Mikor végre útjára indult a verseny, Doohan és Fittipaldi frissebb gumikkal támadtak az élmezőnyben. Az ausztrál tudott is tapadni a futamot vezető franciára, mögöttük pedig Bearman és Martins keveredtek csatába, végül az ART-s feljött a harmadik helyre. Az élen is változás történt két körrel a vége előtt, Doohan a friss lágyakkal megelőzte és lehagyta az immár második Pourchaire-t. A végén az ausztrál simán nyerte a futamot, Pourchaire második helyével átvette a vezetést a bajnokságban Vesti előtt. A futam végén Fittipaldi lett a harmadik, miután Martins és Bearman is öt másodperces időbüntetést kapott, a francia így az ötödik, a brit pedig a hetedik helyen végzett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: