DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F2/F3

Zhou és Schumacher drámája után Ilott nyerte az F2-es nyitányt

Első Formula-2-es győzelmét szerezte a brit a Red Bull Ringen a főversenyen, miután két fő ellenfele lemorzsolódott. Két F3-ból érkező újonc, Armstrong és Svarcman dobogóval nyitotta eredménylajstromát.

A késve megkezdődött 2020-as szezon első főfutamán már a rajtot megelőzően elkezdődött a 22 fős mezőny lemorzsolódása: a rajtrács egyik legrutinosabb tagja, Luca Ghiotto, a tavalyi bronzérmes a kivezető körön húzódott félre, Marino Sato pedig a felvezető kör kezdetén fulladt le az utolsó rajtkockában.

A rajtnál Callum Ilott startolt fantasztikusan az UNI-Virtuosi autójával: a harmadik rajtkockából átvágott az előle induló két versenyző, a pole-pozíciós Guanyu Zhou és az újoncként remek második rajtkockát szerző Felipe Drugovich között. Ilott pünkösdi királysága nem tartott sokáig: Zhou még az első körben visszavette a vezetést, a 6-7-es kanyarban kívülről körbeautózva Ilottot. Mögöttük az ötödik pozícióból rajtoló Mick Schumacher jött fel a harmadik helyre.



A 40 körös futamot a szabályok alapján kötelező kerékcserével kellett teljesíteni: a 10. körben Marcus Armstrong és Drugovich nyitotta a sort, utóbbi eddigre az ötödik helyre visszaesett, lassú cseréje pedig tovább hátráltatta a brazilt. Az élmenők tovább vártak, Zhou a 18., Ilott a 19., Schumacher pedig a 20. körben érkezett a lágy helyére kemény abroncsokért – az újdonságnak számító 18 colos kerekek most mutatkoztak be versenykörülmények között –, az elévágások pedig teljesen megfordították köztük a sorrendet: Schumacher megszerezte a (virtuális) vezető pozíciót Ilott és a harmadiknak visszaeső Zhou előtt. Ki kell emelni a legkorábban kereket cserélő Armstrongot, aki a 13. helyről rajtolt, de ekkor már a hármas mögött, a virtuális negyedik helyen állt.

Akárcsak a rajt után, az UNI-Virtuosi kínaija tempóelőnyben volt, és gyors egymásutánban megelőzte csapattársát, majd visszavette a vezetést Schumachertől. Zhou megkezdte az elszakadást, de hiába a győztes tempó, a 26. körben drámai fordulat történt: a Renault védencének autója lelassult. A vezetést – ezúttal már ténylegesen, mivel a legtovább kint maradó Alesi és Markelov is teljesítette kiállását – Ilott vette át, aki korábban letudta Schumachert.

A 29. körben újabb fordulat történt, Markelov pálya szélére lehúzódott HWA-ja miatt beküldték a safety cart, ami összerázta a mezőnyt. Az újraindítást követően Schumacher száguldott ki a pályáról a bukótérben, a második helyről a pontzónán kívülre kicsúszva – a német második F2-es dobogójának esélyei egy pillanat alatt szertefoszlottak. Ilott mögött Armstrong jött fel a második helyre, dacára már viseltes abroncsainak, az F3-as bajnok Robert Svarcman örökölte meg a dobogót.

Callum Ilott érinthetetlen volt a folytatásban, és több mint 8 másodperces fölénnyel nyerte a versenyt: a Ferrari akadémistája első győzelmét szerezte a kategóriában. Armstrong az ART-vel kivédekezte tavalyi F3-as riválisa, a premás Svarcman támadásait. Mindkét ígéretes újonc dobogón zárta bemutatkozását a kategóriában, az ausztrál a 13. rajtkockából, korai bokszkiállásából profitálva.

A szintén elsőéves Christian Lundgaard negyedikként zárt Dan Ticktum és Giuliano Alesi előtt: a francia pilóta a 18. rajthelyről indult, de eltolt kiállásának köszönhetően 12 pozíciót javított. Drugovich második rajtkockáját csak a nyolcadik helyre tudta fordítani, de ez rajtelsőséget jelent számára a fordított rajtrácsos sprintfutamon. A magyar kötődésű Williams-tesztpilóta, Roy Nissany pontot érő 10. helyen végzett a Tridenttel. Az izraeli versenyző mögött ért végül célba 11. helyen Mick Schumacher, pedig Guanyu Zhou a 17. helyen fejezte be a versenyt, amelyen jó esélyei nyíltak a győzelemre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: