Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 11. szerda
F2/F3

Újonc holland nyerte a Makaói Nagydíjat

Meglepetés az F3-as mezőnyben, Mercedes-siker a GT-ben és egy kör alapján megállapított végeredmény a motorosoknál. Makaó 2019-ben is bizonyította, joggal van helye a világ kultikus versenypályái között.

A Túraautó-világkupa hétvégi eseményei mellett természetesen a három másik jól megszokott szakág, a formulaautók, a GT-k és a motorosok is versenyeztek a világhírű makaói utcai pályán, amelynek novemberi fordulója minden versenyszezon egyik ékköve.

EJhWcLlWsAAVU2d_1

A legnagyobb figyelem a formulaautós mezőnyre szegeződött, mégiscsak az ő Formula-3-as versenyük az, amely a Makaói Nagydíj név alatt fut. A főként a világ F3-as sorozataiból összeverbuválódott, igen színvonalas mezőny egy időmérő és egy kvalifikációs futam után érkezett meg a vasárnapi főfutamhoz, amelyet a Red Bull-támogatott Jüri Vips kezdhetett meg a pole-pozícióból.

Az észt meg is tartotta a vezetést a rajt után, mögötte azonban komoly csata folyt a második helyért, és a 4. helyről induló Richard Verschoor a belső íven bebújva el is tudta csípni azt Christian Lundgaard és Robert Svarcman elől. Utóbbi kettő aztán össze is akadt a Mandarin kanyarban, ami az FIA F3-as bajnok orosz számára a verseny végét jelentette.

Az első körök hoztak néhány balesetet, amelyek nyomán Leo Pulcini és Ferdinand Habsburg is kiesett, biztonsági autót rendelve a pályára. Az újraindítás után a Lisboa előtt Verschoor szélárnyékból érkezve meg tudta előzni Vipset, majd a maradék nyolc kört remekül kivédekezve megnyerte a Makaói Nagydíjat. Tettét még nemesebbé teszi, hogy a 18 éves holland, aki idén csak a 13. helyen zárta az FIA F3-as bajnokságot, első alkalommal versenyzett Makaóban, újoncként pedig legutóbb még Keisuke Kunimoto tudott nyerni 2008-ban.

A dobogóra még Vips és Logan Sargeant állhatott fel, míg Lundgaard 4. lett. Az FIA F3 idei ezüstérmese, Marcus Armstrong nyolcadikként futott be, a kvalifikációs futamon történt baleset miatt hátulról induló esélyesek pedig csak korlátozott mértékben tudták magukat előrébb verekedni: az előző két évben győztes Dan Ticktum a 13., Jake Hughes a 17., Arjun Maini a 23. lett.

EJkIDJ3WsAEfPsI

A GT-világkupa versenyét Raffaele Marciello nyerte egy Mercedes volánjánál, amihez két Porschét, Laurens Vanthoort és Earl Bambert kellett maga mögött tartania.  A WTCR-hétvégét az itteni részvétele miatt kihagyó Augusto Farfus a 4. lett egy BMW-vel, míg a korábbi kétszeres formulaautós bajnok Edoardo Mortara hatodikként futott be a másik Mercedesszel.

A világ legvakmerőbb motorosainak szalagkorlátok közötti versenye volt a legzűrösebb, és egy ideig úgy tűnt, győztes nélkül, dolgavégezetlenül utazhatnak haza a mezőny tagjai. A rajt után Peter Hickman épített ki tekintélyes előnyt, ám három kör elteltével baleset miatt belengették a piros zászlót: Rob Hodson és Marek Červeny esett el, amit mindketten kisebb sérülésekkel megúsztak. A szabályok értelmében a szervezők nullázták az addig eltelt körök eredményét, és egy rövidebb, 8 körös távra rendelték el az új rajtot. Ezúttal viszont Hickman nem jött el olyan jól, már a rajtnál megelőzte őt Michael Rutter, aki az élen zárta az első kört. Ekkor viszont ismét piros zászlók kerültek elő egy még nagyobb, hat motoros részvételével lezajlott baleset miatt – közülük hárman kerültek kórházba, és Erno Kostamót műteni is kellett, de állapota stabil.

A közelgő naplemente miatt szombaton már nem kerülhetett sor a folytatásra, és vasárnapra sem volt már lehetséges bepréselni a pótlást a sűrű menetrend miatt. Az első jelentések és versenybírói elszólások még azt sugallták, hogy – mivel hivatalosan csak egy kör zajlott le – nem hirdetnek győztest, nem lesz díjátadó, és töröltnek nyilvánítják a futamot. Több órával később viszont mégis az a döntés született, hogy Rutternek ítélik a győzelmet az az egyetlen megtett kör alapján, amit az élen zárt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?