DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F2/F3

Mick Schumachernek előny és hátrány is a neve

Már a Formula-1 küszöbén jár Mick Schumacher. Az, hogy egy hétszeres világbajnok legenda fiaként kell bizonyítania egyszerre előny és hátrány is az ifjú német számára, aki felnéz édesapjára.

Ahogy minden pilótának a száguldó cirkuszban, a tizenkilenc éves német számára is az a legfőbb célkitűzés, hogy az F1-be jusson, ott pedig egészen a világbajnoki címig meneteljen. A Formula-1 legeredményesebb pilótája éppen saját édesapja, akire példaképként tekint, de azt is jól tudja, hogy nyomdokaiba lépni felettébb nehéz feladat.

Nemrég került be Mick a Ferrari Akadémiára, ezzel némileg új szakasz kezdődött autósportos pályafutásában. „Boldog vagyok, hogy minden idők legnagyszerűbb F1-es versenyzőjének fia lehetek. Már az is boldoggá tesz, hogy ő az F1 történetének legjobbja, ezért is nagyra becsülöm. Bár éppen emiatt nekem néha nehezebb is, de van jó és rossz oldala is a nevemnek” – nyilatkozta Mick Schumacher az Auto magazinnak.

Micknek egyszerre előny és hátrány is a vezetékneve


„Világszerte rengeteg ember támogatását érzem, ez viszont soha nem jelent rosszat és köszönettel is tartozom érte. Régebben együtt gokartozott az egész család, imádtam édesapám ellen versenyezni. Remek móka volt, de emlékszem, egy nap nekem szegezte a kérdést, hogy hobbiszinten szeretném űzni, vagy inkább profivá akarok válni.”

„Egyenesen megmondtam neki, hogy profiként szeretném folytatni, soha nem is szerettem volna mást” – idézte vissza a kulcsfontosságú napot Mick Schumacher, aki tavaly megnyerte az európai F3-as sorozatot, idén pedig már a Formula-2-ben tekerheti a kormányt. Elképzelhető, hogy hasonló utat jár be, mint a Ferrari korábbi patronáltja, Charles Leclerc, bár a monacói a juniorszériákban kifejezetten fölényesen nyerte a bajnokságokat. Mindenesetre a Schumacher-névvel a Ferrari kötelékében lenni szinte csak jót jelezhet előre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: