Idén utoljára ülésezett az FIA Motorsport Világtanácsa, amelyen azon túl, hogy elfogadták a WRC pontrendszerének átalakítását és 2027-es szabályrendszerét, valamint közzétették a TCR World Tour és a Kamion-Eb jövő évi versenynaptárait, néhány Formula-1-et érintő döntést is meghoztak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség közleménye szerint néhány kisebb módosítást eszközöltek a 2025-ös sport- és technikai szabályzaton, beleértve a „hőségveszélyt” érintő előírásokat is, amely bizonyos extrém időjárási körülmények között egy pilótákat hűtő eszköz használatát teszi kötelezővé.
Magáról az eszközről ezúttal sem derült ki túl sok konkrétan, csupán annyi, hogy az FIA és az F1-es csapatok együttműködésében fejlesztették ki. Ami korábban a sajtóban megjelent a felszerelésről, arról itt írtunk bővebben.
A költségvetési szabályzathoz is hozzányúltak annyiban, hogy szélesítették azoknak a „fenntarthatósági kezdeményezéseknek” a körét, amelyek kikerülnek a költségplafon hatálya alól. A sportszabályzatban a legfontosabb újítás, hogy a Formula-2 és a Formula-3 után immár az F1-ben is bevezetik a nemi szempontból semleges megfogalmazásokat (eddig mindenhol „he”-ként hivatkoztak a pilótákra).
Fontos fejlemény, hogy a 2026-os technikai szabályzaton is finomítottak kicsit: ez azért lényeges, hiszen az F1-es istállók néhány hét múlva, 2025. január 1-jétől már elkezdhetik a munkát az új, 2026-os autók aerodinamikáján.
Az egyik legérdekesebb részlet az FIA vonatkozó közleményében viszont, hogy 2026-ra készül egy teljesen új rész a szabályokat illetően: bevezetik a sport-, a technikai és a pénzügyi szabályzat mellett az úgynevezett Üzemeltetési Szabályzatot.
A leírás szerint ez az F1-es csapatok olyan tevékenységeit szabályozza, amelyek a versenyhétvégéken kívül zajlanak: ide kerülnek át olyan elemek, amelyek eddig a sportszabályzatban szerepeltek, mint például az aerodinamikai tesztekre vonatkozó korlátozások, a motortesztelést szabályozó előírások vagy épp a gyárak kötelező bezárását szabályozó szekció.