Mint néhány órával ezelőtt beszámolhattunk róla, elutasították a McLaren felülvizsgálati kérelmét a Lando Norris számára Austinban kiosztott büntetéssel kapcsolatban. A procedúra során olyan bizonyítékot kellett volna bemutatni, ami új, szignifikáns, releváns, és az eredeti döntés során nem állt rendelkezésre.
A wokingiak arra alapozták kérelmüket, hogy az eredeti döntés indoklásában egy téves kijelentés szerepel, mely igazolja, hogy a sportfelügyelők egy „objektív, mérhető és bizonyítható” hibát követtek el.
A McLaren azzal érvelt, hogy miközben az 5 másodperces büntetés indoklásában az szerepelt, hogy „a 4-es autó kívülről előzte az 1-est, de nem volt szintben az 1-essel a kanyarcsúcsponton”, miközben bizonyítékuk volt rá, hogy a 4-es autó megelőzte az 1-est, és féktávon már előtte volt. Ez pedig mind a négy kritériumnak megfelel, legalábbis szerintük – miközben Jonathan Wheatley, a Red Bull képviselője szerint egynek sem.
A sportfelügyelők a négy kritérium egyikére, a relevanciára fókuszáltak indoklásukban. Mint írják értelmezésük szerint a McLaren által benyújtott kérelemben az ominózus „új elem” az indoklásban fellelt hiba, csakhogy ez elfogadhatatlan. Innentől pedig átcsapunk filozofikusba: az „új elemnek” igazolnia kell a hiba létezését, és az a hiba, aminek a létezését igazolni kell, nem lehet maga a sportszabályzat 14-es cikkelyében hivatkozott elem.
A McLaren hivatalos közleményben reagált a döntésre, melyet tudomásul visznek, de nem értenek egyet vele: „Tudomásul vesszük a stewardok döntését, hogy elutasították a felülvizsgálati jog iránti kérelmünket.
„Nem értünk egyet azzal az értelmezéssel, hogy egy FIA-dokumentum, amely egy felhívja egy résztvevő figyelmét a stewardok által hozott döntésben található objektív, mérhető és bizonyítható hibára, nem fogadható el olyan elemként, amely megfelel az ISC által a 14.3-as cikkelyben meghatározott négy kritérium mindegyikének.”
„Szeretnénk köszönetet mondani az FIA-nak és a stewardoknak, hogy a megfelelő időben megfontolták ezt az ügyet. Továbbra is szorosan együtt fogunk működni az FIA-val annak további megértése érdekében, hogy a csapatok hogyan kifogásolhatják konstruktívan azokat a döntéseket, amelyek a verseny végeredményének helytelen megállapításához vezetnek.”