DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Russell első, Albon és Bearman ütközött az első szabadedzésen

Két piros zászló is megszakította az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzését – baleset áldozata lett a Williams és Leclerc kölcsönadott Ferrarija.

Már öt perc után érkezett az első piros zászlós szakasz a Mexikóvárosi Nagydíj első tréningjén: ismeretlen eredetű törmelék került a pályára, amelyen Andrea Kimi Antonelli – a nem kevesebb, mint öt újonc egyike, aki lehetőséget kapott a 60 perces tréningen –, valamint Max Verstappen át is hajtott, az aszfaltra került idegen tárgyat így feltétlenül el kellett távolítani.

A párperces szünet után kezdődött el érdemben szabadedzés: kemény gumin születtek az első körök, Carlos Sainz 1:19,407-tel állt az élre, mögötte George Russell és Alex Albon következett. A thaiföldi azonban rövidesen a TecPro korlátban tűnt fel: a közelben egy Ferrari is feladta a szabadedzést, a tréning egy másik újoncával, Oliver Bearmannel. (Aki két F1-es nagydíjjal a háta mögött még megfelel az „újonc” definíciójának.)



A gyorsan haladó Albon előtt a pálya jobb szélén, lassú tempóval bukkant fel Bearman autója a második szektor gyors kanyarjaiban: a Williams megúszott a rázókövön, Albon nem tudta megtartani az irányítást, és egyenesen a Ferrariba csúszott a 10-es kanyarban. A Williams kitört jobb hátsó kerékkel csúszott a védőfalba, de a Ferrari felfüggesztése is megsérült – rossz hír az autót kölcsönadó Charles Leclerc számára. Albon a rádióban rögtön idiótának nevezte Bearmant, arra azonban, igaza volt-e, csak a stewardok edzést követő vizsgálata derít majd fényt.

Második, az előzőnél jóval hosszabb piros zászlós fázis következett: TecPro-egységet is cserélni kellett, 15 percen át állt a szabadedzés, 25 perc maradt a számlálóból, amikor ismét szabaddá vált az út.

A mezőny zöme ekkor már lágy abroncsokkal hajtott ki – a 90 perces második szabadedzés 2025-ös gumiteszt lesz, a Pirelli által megszabott futástervekkel, így a csapatok már az első szabadedzésen feltették az időmérős keveréket.

A lággyal George Russell futotta meg a mércének számító időt, 1:17,998-at – Carlos Sainz lett a második három tizedmásodperc hátrányban, a padlófejlesztéseket kapó VCARB-bal Yuki Tsunoda pedig harmadik, megelőzve Verstappent. A címvédő negyedik lett, de az edzés eleji incidenst követően a tréning végén is problémája volt, a motorerő eltűnését jelentette. Nico Hülkenberg ötödik lett, megelőzve Oscar Piastrit.

A fiataloknak biztosítandó kötelező edzéslehetőség értelmében beültetett öt újonc közül Antonelli lett a legjobb, 12. helyen végzett és értékes tapasztalatot szerzett a balesettel végződő monzai debütálás után. A tréning másik mexikóija, Pato O’Ward – Lando Norris McLarenjében – egy hellyel mögötte végzett, az említetteken kívül Felipe Drugovich kapott még lehetőséget az Aston Martintól, Robert Svarcman pedig a Saubertől.

Az első szabadedzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
George Russell Mercedes 1:17.998   24
Carlos Sainz Ferrari 1:18.315 0.317 25
Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT 1:18.699 0.701 24
Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1:18.839 0.841 14
Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1:18.904 0.906 18
Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1:18.958 0.960 24
Esteban Ocon Alpine/Renault 1:18.996 0.998 22
Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 1:19.048 1.050 24
Liam Lawson RB/Honda RBPT 1:19.093 1.095 26
10  Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1:19.094 1.096 23
11  Franco Colapinto Williams/Mercedes 1:19.109 1.111 21
12  Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:19.200 1.202 19
13  Patricio O:Ward McLaren/Mercedes 1:19.295 1.297 21
14  Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:19.335 1.337 23
15  Pierre Gasly Alpine/Renault 1:19.340 1.342 20
16  Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1:19.600 1.602 18
17  Alexander Albon Williams/Mercedes 1:19.812 1.814 7
18  Felipe Drugovich Aston Martin/Mercedes 1:19.819 1.821 17
19  Robert Svarcman Sauber/Ferrari 1:19.988 1.990 18
20  Oliver Bearman Ferrari 1:21.256 3.258 7
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: