Már öt perc után érkezett az első piros zászlós szakasz a Mexikóvárosi Nagydíj első tréningjén: ismeretlen eredetű törmelék került a pályára, amelyen Andrea Kimi Antonelli – a nem kevesebb, mint öt újonc egyike, aki lehetőséget kapott a 60 perces tréningen –, valamint Max Verstappen át is hajtott, az aszfaltra került idegen tárgyat így feltétlenül el kellett távolítani.
A párperces szünet után kezdődött el érdemben szabadedzés: kemény gumin születtek az első körök, Carlos Sainz 1:19,407-tel állt az élre, mögötte George Russell és Alex Albon következett. A thaiföldi azonban rövidesen a TecPro korlátban tűnt fel: a közelben egy Ferrari is feladta a szabadedzést, a tréning egy másik újoncával, Oliver Bearmannel. (Aki két F1-es nagydíjjal a háta mögött még megfelel az „újonc” definíciójának.)
A gyorsan haladó Albon előtt a pálya jobb szélén, lassú tempóval bukkant fel Bearman autója a második szektor gyors kanyarjaiban: a Williams megúszott a rázókövön, Albon nem tudta megtartani az irányítást, és egyenesen a Ferrariba csúszott a 10-es kanyarban. A Williams kitört jobb hátsó kerékkel csúszott a védőfalba, de a Ferrari felfüggesztése is megsérült – rossz hír az autót kölcsönadó Charles Leclerc számára. Albon a rádióban rögtön idiótának nevezte Bearmant, arra azonban, igaza volt-e, csak a stewardok edzést követő vizsgálata derít majd fényt.
Második, az előzőnél jóval hosszabb piros zászlós fázis következett: TecPro-egységet is cserélni kellett, 15 percen át állt a szabadedzés, 25 perc maradt a számlálóból, amikor ismét szabaddá vált az út.
A mezőny zöme ekkor már lágy abroncsokkal hajtott ki – a 90 perces második szabadedzés 2025-ös gumiteszt lesz, a Pirelli által megszabott futástervekkel, így a csapatok már az első szabadedzésen feltették az időmérős keveréket.
A lággyal George Russell futotta meg a mércének számító időt, 1:17,998-at – Carlos Sainz lett a második három tizedmásodperc hátrányban, a padlófejlesztéseket kapó VCARB-bal Yuki Tsunoda pedig harmadik, megelőzve Verstappent. A címvédő negyedik lett, de az edzés eleji incidenst követően a tréning végén is problémája volt, a motorerő eltűnését jelentette. Nico Hülkenberg ötödik lett, megelőzve Oscar Piastrit.
A fiataloknak biztosítandó kötelező edzéslehetőség értelmében beültetett öt újonc közül Antonelli lett a legjobb, 12. helyen végzett és értékes tapasztalatot szerzett a balesettel végződő monzai debütálás után. A tréning másik mexikóija, Pato O’Ward – Lando Norris McLarenjében – egy hellyel mögötte végzett, az említetteken kívül Felipe Drugovich kapott még lehetőséget az Aston Martintól, Robert Svarcman pedig a Saubertől.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | George Russell | Mercedes | 1:17.998 | 24 | |
2 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:18.315 | 0.317 | 25 |
3 | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1:18.699 | 0.701 | 24 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1:18.839 | 0.841 | 14 |
5 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1:18.904 | 0.906 | 18 |
6 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1:18.958 | 0.960 | 24 |
7 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1:18.996 | 0.998 | 22 |
8 | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 1:19.048 | 1.050 | 24 |
9 | Liam Lawson | RB/Honda RBPT | 1:19.093 | 1.095 | 26 |
10 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1:19.094 | 1.096 | 23 |
11 | Franco Colapinto | Williams/Mercedes | 1:19.109 | 1.111 | 21 |
12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:19.200 | 1.202 | 19 |
13 | Patricio O:Ward | McLaren/Mercedes | 1:19.295 | 1.297 | 21 |
14 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:19.335 | 1.337 | 23 |
15 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1:19.340 | 1.342 | 20 |
16 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1:19.600 | 1.602 | 18 |
17 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1:19.812 | 1.814 | 7 |
18 | Felipe Drugovich | Aston Martin/Mercedes | 1:19.819 | 1.821 | 17 |
19 | Robert Svarcman | Sauber/Ferrari | 1:19.988 | 1.990 | 18 |
20 | Oliver Bearman | Ferrari | 1:21.256 | 3.258 | 7 |