DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Az új padlólemez áll a Mercedes visszaesése mögött?

Toto Wolff csapatfőnök nem akar túl hamar következtetéseket levonni, de szerinte valami komoly probléma okozta az F1-es Holland Nagydíjon látott szenvedésüket.

A nyári szünetet megelőzően még az első két helyen futott be a Mercedes a Belga Nagydíjon – igaz, utólag aztán George Russellt kizárták, mert túl könnyűnek bizonyult az autója –, néhány héttel később, Zandvoortban viszont már csak a hetedik és nyolcadik hely lett az övék.

Russell nem is értette, hova tűnt a tempójuk, míg Lewis Hamilton némileg azért pozitívabban látta a saját versenyét, inkább a gyenge kvalifikációt okolva az eredményért. Azt viszont a hétszeres F1-es világbajnok is elismerte, hogy a Holland Nagydíjon haloványabban muzsikáltak, mint Spában:

„Az autó határozottan nem érződött annyira erősnek valamilyen okból, mint az előző versenyen. Meg kell ezt vizsgálnunk, hogy jól teljesítenek-e a fejlesztéseink vagy sem” – idézi Hamiltont a RaceFans.net szakoldal.

A fejlesztés, amelyre Hamilton utalt, nem teljesen új, hiszen Zandvoortban a hivatalosan lista szerint nem is vetett semmi újat a Mercedes. Ugyanakkor újra felkerült a W15-ösre az a fejlesztési csomag és mindenekelőtt azon belül is az az új padlólemez, amelyet Belgiumban a pénteki nap után még leszereltek az autóról.

f1-hamilton-mercedes-zandvoort



Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnök pedig erősen utalt arra, hogy elképzelhető, hogy az állhat a vasárnapi küszködésük mögött, hogy nem vált be az újítás – ahogy arra idén sok más csapatnál is láthattunk már példát:

„Úgy vélem, ezek az autók néha meglepetést rejtő dobozok. Zsinórban hat versenyen szereztünk dobogót, ez az autó viszont nem annak tűnt, amellyel három hete első és második helyen végeztünk erőből, vagy legalábbis az elsőn.”

„Nem érhetsz el ilyen eredményt anélkül, hogy valami jelentős tényező fontos szerepet játsszon, ezt ki kell elemeznünk a következő napokban Monzáig. Azért történt ez, mert valami olyat raktunk fel az autóra, ami nem segített? Valami olyasmit terveztünk az autóhoz, ami nem jó?” – nyilatkozta Wolff a Sky Sports F1 kameráinak.

„Hogyan tudjuk igazolni az ilyen formaingadozást? Olykor elég jónak tűntünk ezen a hétvégén, de aztán vasárnap a gumikopásunk nyilván nem volt annyira lenyűgöző.”

Wolff megjegyezte: az esős szabadedzések sem könnyítették meg a helyzetüket, hiszen így kevesebb idejük volt tesztelni az újításokat. Amikor pedig konkrétan rákérdeztek, hogy az új padlólemez lehet-e a ludas, így reflektált a Mercedes-vezér:

„Nem akarok túl gyorsan következtetésekbe bocsátkozni, mert a következő napokban megvizsgáljuk, és remélhetőleg találunk nyomokat az adatokban. A beállítások voltak? Vagy a pálya? Mit rontottunk el? A padlólemez volt az, amit felraktunk az autóra? Esetleg ezek így mind együtt?”

„Remélhetőleg Monzáig ezt orvosolni tudjuk, és újra versenyképesek lehetünk. De az, hogy az első és második helyből néhány hét alatt hetedik-nyolcadik lett… itt valami nagy dologról van szó. Véleményem szerint nem csak arról, hogy rossz beállítást választottunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: