A tizenkettedik helyre kvalifikálta magát Lewis Hamilton Zandvoortban, ám Sergio Perez feltartásáért három rajthelyes büntetést kapott – viszont az időmérőt nyolcadikként záró Alexander Albon kizárásával egy helyet előrelépett, így a 14. pozícióból rajtolhatott. Egy erős felzárkózást és két kerékcserét követően nyolcadikként intette le a kockás zászló a hétszeres bajnokot.
A SkySports kamerái előtt és a Formula.hu helyszíni jelenlétében így értékelt Hamilton: „A mai napunk jobb volt. Fel tudtam zárkózni, megfelelően állítottuk be az autót – sajnos túl hátulról kellett indulnom. Ha sikerült volna oda kvalifikálnom magam, ahonnan George indult, ott is tudtam volna végezni, ha nem előrébb.”
„Közel lettünk volna a dobogóhoz. Nem tudom, hogy a Ferrarinál erősebb volt-e a tempónk, de voltak jelek arról, hogy igen. Az autónk azonban nem volt túl meggyőző az előző futamokhoz képest.”
Két kiállás – megfelelő volt a stratégia?
„Kétkiállásos taktikát alkalmaztunk, ezért lágyakon rajtoltam” – osztotta meg a brit a taktikai tervüket. „Sokkal jobb keverék volt, mint a közepes, amit a szabadedzésen teszteltünk. A kemények sem működtek rosszul, bár a menedzselésükben nem tudtam sok tapasztalatot szerezni – mivel kétszer álltunk ki, próbáltam minél inkább elhasználni őket. Ha csak egyszer álltunk volna ki, szerintem legalább egy helyezéssel előrébb tudtunk volna végezni.”
Arra a kérdésre, hogy a büntetése nélkül előrébb végzett volna, így felelt: „Egyértelműen, bár eleve előrébb kellett volna kvalifikálnom magam, mivel megvolt a tempóm ahhoz, hogy az első ötben zárjam a futamot.”
„Szombaton sok módosítást szerettünk volna letesztelni, melyeket a második edzést követően állítottunk be – azonban a harmadik szabadedzést nem tartották meg végig, így az időmérőre túlkormányzott maradt az autó. Ezt a mai napra valamennyire ki tudtuk javítani” – indokolta Hamilton a napról napra változó teljesítményt.