DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Már a határon egyensúlyozunk” – Ferrari

Nemcsak a pluszteljesítmény számít, hanem az is, hogy a pilóták mennyire magabiztosak a fejlesztésekkel: erre is figyelni kell az újításokkal kapcsolatban.

A jelenlegi szabályrendszer harmadik évében már nagyon nehéz jelentősebb előrelépéseket eszközölni egy alapvetően működő autóval – erről többen is beszéltek az elmúlt időszakban, most Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke tért ki rá.

A francia szerint annyira szoros a küzdelem, hogy a minimális javulások is fontosak, viszont nagyon nehéz úgy gyorsítani már az autón, hogy a fejlesztés ne eredményezzen más területen negatívumot.

240725_R14_BELGIO_CA_R1460957_fdaf5aba-a6fd-44cf-bd8e-cf361faa8a1a_resize



„Egyrészt világos, hogy egy-másfél tizedmásodperc teljességgel képes megváltoztatni a hétvége összképét. Másrészt mindannyian nagyon hajtunk azért, hogy új alkatrészeket hozzunk, de a gyárban tapasztaltak és a pályán jelentkező hatások korrelációja nem könnyű a pattogás miatt. A Mercedesnek sem volt az, nekünk sem, és sok más csapatnak sem az” – magyarázta Vasseur.

„Ugyanakkor a fejlesztések határán táncolunk már, évek óta ugyanez a szabályrendszer, nagyjából elértük a teljesítmény csúcsát. Egyre nehezebb további tizedmásodperceket találni, mindenkire igaz az, hogy a határon mozgunk” – tette hozzá.

„Ráadásul nem is csak arról van szó, hogy milyen a teljesítmény, hanem főleg arról, hogy a versenyzők mennyire magabiztosak az autóban. Lehet, hogy a leszorítóerővel nyerünk egy tizedmásodpercet, de veszítünk hármat, mert a pattogás miatt elillan a pilóták magabiztossága vagy kiegyensúlyozottsága” – világított rá a fő problémára Vasseur.

 

Ezért nehéz ma már fejleszteni

Dan Fallows az Aston Martin részéről beszélt arról, hogy ma már iszonyatosan nehéz olyan fejlesztéseket hozni, amelyek biztosan pluszteljesítményt eredményeznek majd, mert annyira érzékenyek és kihegyezettek az autók, hogy minden módosítással változnak a meglévő tulajdonságai is.

„Igen, ezt sokaknál látni már, nemcsak nálunk. Problémák adódnak azzal, hogy pluszteljesítményt adjunk az autónak úgy, hogy közben megtartsuk a jó viselkedését, a jó egyensúlyát, azt, hogy többféle pályán, többféle körülmények között is gyors legyen” – magyarázta Fallows.

„Amint ezzel tisztában vagyunk, igazából az a kérdés, hogy mi a legfontosabb dolog, mik a legfontosabb dolgok, amiket muszáj megtartani úgy, hogy közben felkerülnek a fejlesztések. És aztán ha úgy érezzük, hogy valami romlott, akkor azt kell kitalálni, hogy azon a bizonyos területen hogyan tudunk javítani, és visszahozni arra a szintre, ami nekünk kell. Ez a kritikus pont.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: