Kedden ülésezett az F1 Bizottság, amely döntött többek között arról, hogy nem változtatnak a Formula-1-es pontrendszeresen, két kilogrammal megnövelik a minimumsúlyt 2025-re, 2026-ban pedig kilenc napból fog állni az előszezoni teszt – minderről itt írtunk bővebben.
A Motorsport.com arról számolt be, hogy egy másik érdekes téma is terítékre került a csapatok és az F1 képviselői által tartott ülésen. Felmerült ugyanis egy szabadkártyás rendszer ötlete is, hogy így biztosítsanak több lehetőséget a Formula-1-be igyekvő fiatalok számára.
A MotoGP-ben hosszú ideje létezik a szabadkártya intézménye: korábban rendszerint helyi menők kaptak lehetőséget a gyártók extra motorjain az adott nagydíjakon, mostanra inkább a mezőny kiegyensúlyozottságát célzó kedvezményrendszer része az, hogy mely márka hány futamon indíthat plusz egy főt, akik ráadásul rendszerint a gyártói tesztversenyzők.
Az idézett szakportál szerint az F1-eseknél is felmerült egy harmadik autó indításának gondolata egyes hétvégéken, ám ez számos problémába ütközne. Egyfelől anyagi jellegűbe, hiszen sok szempontból kötött a kezük az istállóknak és a szabályhozóknak is a költségplafon intézménye miatt; másfelől logisztikailag is nehezen lenne kivitelezhető egy extra autó megépítése és felkészítése – nem beszélve arról, hogy mindez plusz garázshelyet is igényelne a bokszokban, ami szintén kihívás lenne.
Éppen ezért állítólag az is felröppent gondolatként, hogy megtartva minden nagydíjon a két autót, egyes hétvégéken az állandó pilótáknak kellene átadnia a helyüket a fiataloknak. Jelenleg a szabadedzéseken ez évi két alkalommal kötelező is minden alakulat számára, azaz minden versenyző egy pénteki első tréninget kénytelen kihagyni a szezonban.
Ugyanakkor arra jutottak a felek, hogy az már túlzás lenne, ha az állandó versenyzőknek egy-egy teljes hétvégét ki kellene ülniük. A csapatok és a rajongók szempontjából sem lenne az célravezető szerintük, ha Max Verstappent, Lewis Hamiltont vagy Lando Norrist kellene egy teljes nagydíjhétvégén keresztül nélkülözni a pályán.
Emiatt egyelőre elvetették a szabadkártyás rendszer bevezetését az F1-ben, de a lap úgy tudja, más módokon még gondolkodnak annak kapcsán, hogyan adjanak több lehetőséget a fiatal tehetségeknek: ez állítólag például több kötelezően előírt szabadedzés-szereplésben is megnyilvánulhat.