Három törés két hétvége alatt – problémásan indul a 2024-es szezon a Williams csapatának. Alexander Albon először Ausztráliában törte össze az első szabadedzésen az autóját – emiatt Logan Sargeant FW46-osát vezette a hétvége hátralevő részében. Ezt követően a Japán Nagydíjon először Sargeant pénteken, majd a brit-thai egy versenybaleset következtében végezte a falban, mely az alkatrészhiányon kívül pénzügyileg is súlyosan érintette a grove-i alakulatot.
A tartalék karosszéria még mindig nem érkezett meg a gyárból a csapathoz, így a Kínai Nagydíj előtt is pótalkatrész nélkül áll a Williams. Albont a csütörtöki sajtónapon a Formula.hu jelenlétében arról kérdezték, hogy mentálisan ez mekkora kihívást jelent számára:
„Őszintén, amikor versenyzünk, nem gondolkozunk ilyeneken. Nyilván tudomásul vetted, de abban a pillanatban, hogy olyanokon kezd stresszelni az ember, mint a kevés alkatrész, vagy bármi más, jobb, ha otthon marad.”
„Úgy kell hozzáállni a hétvégéhez, mint bármelyik másikhoz, nem lehet egy ilyen probléma miatt másként kezelni. El kell érni a limitet ahhoz, hogy a legtöbbet lehessen kihozni az autóból, és az egyensúlyt is maximalizálni kell. Ez egy olyan hétvége lesz, amikor a gondolataim egy részét egyszerűen kizárom, és a megszokott módon állok hozzá a versenyzéshez.”
Kevesebb idő a szerelésre
Bármilyen sérülés esetén jelentősen kevesebb ideje marad a csapatnak megjavítani az autót a sprintformátum miatt – így Albon szerint egy előre megtervezett stratégiával érkeznek Kínába: „Szerintem, ami egy érdekes téma és nem beszélünk róla sokat, az az idő, amennyi szükséges ahhoz, hogy bizonyos alkatrészeket lecserélj az autódon.”
„Megvan a tervünk erre a hétvégére, nyilvánvalóan egy konzervatívabb terv, hiszen rengeteg ismeretlen tényező lesz az első szabadedzésen. Meg kellett terveznünk, hogy mi az, ami lecserélhető a szabadedzés és az időmérő között – a sprintfutam és a fő időmérő között meg talán három óránk van… Rengeteg alkatrészt több idő kicserélni egy F1-es autón, mint három óra. Néhány évvel ezelőtt ez még nem volt egy számottevő tényező, azonban már az.”
„Több minden történik” – nyilatkozta a brit-thai a sprinthétvégékről általánosságban. „Meg lehet úgy közelíteni, hogy erősebben koncentrálunk a visszajelzésekre. Érdekes megnézni, hogy mennyi mindent tanulhatunk egy-egy sprinthétvégén, az időmérős köreinkre mennyit tudunk belőlük kamatoztatni.”
„Én nem bánom, hogy ilyen nagydíjakat is tartunk. Ha valamelyik élcsapat pilótája lennék, valószínűleg ellene lennék, de így szívesen veszem a kihívást, főként ezen a pályán, ami jelenleg mindenkinek ismeretlen lesz.”
Kríziskommunikáció a csapatban
Albont arról is kérdezték, hogy James Vowles milyen módon kommunikálta csapaton belül a karosszéria miatt kialakult szituációt. A brit-thai így fogalmazott: „Nem nagyon volt mit tennie. Nem egészen ott vagyunk, ahol szeretnénk lenni, és az alkatrészes problémákkal együtt elsősorban arra kell törekedni, hogy az energia és a motiváció megmaradjon a csapatban.”
„Nem volt eddig ezzel gond, de igyekszünk ezért is jó eredményeket szállítani. Az ötödik futamnál tartunk, és bár kicsit hosszabbnak érződik már most a szezon, mint ahol ténylegesen tartunk benne, még rengeteg mindent ki szeretnénk próbálni és fejleszteni az autón – emiatt nincs probléma a motivációval csapaton belül.”