Még február elején érkezett a hír, miszerint a Red Bull külső szakértő bevonásával vizsgálatot indított a Formula-1-es alakulat vezetője, Christian Horner annak „nem megfelelő viselkedése” miatt. Az ügyet először robbantó holland De Telegraaf azóta azt is hozzátette, hogy értesüléseik szerint szexuálisak a vádak a csapatfőnök ellen.
Horner a vizsgálat ellenére továbbra is betölti a Red Bull F1-es csapatvezetői posztját, ebben a minőségében jelen volt a csapat autóbemutatóján, valamint a héten a bahreini teszten is. A sajtó kérdései elől sem bújt el, ugyanakkor rendre csak annyit mondott el, hogy tagadja a vádakat és együttműködik a vizsgálat folyamatával.
Úgy tűnik azonban, hogy a Red Bull egyik (leendő) partnerének egyre kevésbé tetszik az, ahogy a bikák kezelik a témát. Az Association Press ugyanis arról számolt be, hogy a 2026-tól a Red Bull Powertrains motorpartnerként a Formula-1-be beszálló Ford vezérigazgatója, Jim Farley erős megfogalmazású levelet írt nekik a fejlemények kapcsán.
Az AP részleteket is közölt a levélből, amelyben Farley úgy fogalmaz, hogy „egyre növekszik a frusztrációjuk a döntés vagy a világos jelzés hiánya miatt arra vonatkozóan, hogy mikor számíthatunk igazságos lezárására ennek az ügynek.”
„Hasonlóan frusztráltak vagyunk amiatt is, hogy hiányzik az üggyel kapcsolatos teljes átláthatóság felénk, az Önök vállalati partnerei irányába, és várjuk, hogy teljes beszámolót kapjunk az összes megállapításról” – teszi hozzá a Ford-vezér. Magyarán az amerikai gyártó ugyancsak sürgős lezárást szeretne az ügyben, ahogy azt rövid kommünikéjében maga az F1 és az FIA is jelezte nemrég.
A Ford kapcsán a minap egyébként arról is írtunk, hogy szintén sajtóértesülések szerint a Red Bull-lal kötött szerződésükben lehet kilépési záradék arra az esetre, ha az amerikaiak úgy érzik, hogy a partnerség káros a megítélésükre nézve. Azaz a Ford irányából érezhetően nő a nyomás az energiaitalosokról a Horner-ügyben, amelyről a Pitwall hétfői adásában is részletesen beszéltünk: