A Mercedes azon csapatok közé tartozott, amelyek számára nem indult zökkenőmentesen a bahreini tesztelés: a szerdai napot egészében megkapó George Russell hibrid hiba miatt időt veszített a bokszban, a W15 pedig megfigyelhetően merevebb volt, rosszabbul viselkedett az úthibákon, mint más autók. A csapat a nap folyamán számottevőbb változtatásokat végzett a beállításokon, ami annak jele, hogy egyelőre messziről közelednek a megoldás felé.
Bár a köridők a teszten, különösen első napján csak másodlagosak, Russell eredménylistán elfoglalt helye tükrözi a nehézségeket: 2,7 másodperccel Max Verstappen mögött csupán a 12. helyen végzett.
Mindezeket ellensúlyozva a 122 kört teljesítő brit hangsúlyozta, a Mercedes nem a köridőkre koncentrált, az első benyomások pedig kedvezőek:
„Nagyszerű volt első alkalommal odalépni a W15-nek. Az elejétől fogva az volt az érzet, hogy jó kiindulási alapunk van. Számos kört teljesítettünk és sok adaton kell átrágni magunkat ma este. A napot viszonylag jó helyen zártuk, erre építhetünk a következő két nap folyamán” – nyilatkozta a helyszíni sajtónak Szahírban Russell.
A Mercedes célja 2024-es fejlesztéseivel éppen az volt, hogy egy jobban beállítható, szélesebb tartományban vezethető autót biztosítson a versenyzők rendelkezésére: ha hihetünk Russellnek, ebben a tekintetben sikerrel jártak.
„A tanulás érdekében a megtett táv maximalizálása fogunk törekedni az optimális működési pont keresése helyett. Összességében a W15-öt vezetni érzetben jobb, mint a tavalyi autót. Tudjuk, hogy nem az érzet a döntő, hanem a sebesség, azonban a mai nap a tanulásról szólt, nem a teljesítmény hajszolásáról.”
„Ezen a teszten magunkra összpontosítunk, és csak jövő héten látjuk majd meg, hogyan állunk a többiekhez képest. Pozitív első nap volt, és várom, hogy pénteken visszaüljek az autóba” – beszélt arról Russell, hogy a héten valószínűleg nem is várhatunk igazán gyors köröket a Mercedestől. Csütörtökön Lewis Hamilton vezeti az autót egész nap, a pénteki napot felezi a két versenyző, Russell-lel délután.
Vita középpontjában a Mercedes első szárnya
A Mercedes gondoskodott az F1-es mezőny egyik legérdekesebb innovációjáról: az egy héttel ezelőtti silverstone-i bejáratás óta beszédtéma a W15 első szárnya, melynek legfelső eleme minimális karbondarabkára vékonyodva csatlakozik csak az orrkúphoz. Ebben a cikkben írtunk arról, hogy a megoldás a 2022 előtti, turbulens levegőt gerjesztő első szárnyakra emlékeztet, melyeket a két évvel ezelőtti szabálycsomag betiltott, a Mercedes azonban kiskaput talált.
A bahreini teszt első napjának csapatfőnöki sajtótájékoztatóján Toto Wolff magabiztosan beszélt arról, hogy a szárnyat az FIA-val konzultálva fejlesztették ki, nincs arról szó, hogy felszereltek egy alkatrészt, amelyet aztán támadhatnak a riválisok.
Ezt nem vitatja a Formula-1 technikai igazgatója, Pat Symonds sem, de hozzáteszi, az már nem valószínű, hogy a szabályok szellemiségét tiszteletben tartja a turbulens levegőt generáló szárnykialakítás: az FIA aerodinamikai munkacsoportja dönthet úgy, hogy vizsgálódik és bezárja a kiskaput.