A 2024-es előszezon első hivatalos napja Max Verstappen és a Red Bull körül forgott: a háromszoros világbajnoké volt nemcsak a nap legjobb körideje, de legtöbb egyéni köre is 142-vel, amelynél csak a Haas volt produktívabb csapatszintén.
Az RB20 tartogatta a nap legérdekesebb műszaki újdonságát extrém oldaldoboz-kialakításával, rajta kettős, függőleges és kisebb, vízszintes légbeömlőivel, melyeket a bemutatóidőszakban még elrejtett a csapat. Még a szezon első előzése is Verstappenhez fűződött, mikor az ebédszünetet megelőzően átlépte Charles Leclerc-t.
Az első négy órát követően Verstappen 1:32,548-as köridővel vezetett, hét tizedmásodperccel Leclerc előtt. Az egyórás ebédszünet után megvillant Lando Norris, de a brit csak percekre birtokolta az első helyet. A délután narratívája volt, ahogy Verstappen egyre gyorsabb köröket rakott össze, a szahíri teszten megszokottnak megfelelően jelentősen gyorsulva az utolsó órában, amely már a naplementét követően, villanyfényben zajlott, a jövő heti Bahreini Nagydíjjal megelőző körülmények között. Az óra végül 1:31,344-nél állt meg.
Verstappen, aki a C3 keveréket használta legjobb körei során, akárcsak a mezőny szinte egésze, 1,1 másodpercet adott a McLarent délután vezető Norrisnak, további egy tizeddel maradt el a Ferrarit Leclerc-től átvevő Sainz: nyolc csapat megosztotta a napot két pilótája között, a Red Bull és a Mercedes volt az egyedüli kivétel.
Jól kezdődött a VCARB tesztje Daniel Ricciardo negyedik helyével, századokra Sainztól, őt Pierre Gasly az Alpine-nal, Lance Stroll az Aston Martinnal és Leclerc követte – a monacói zárt legelöl a csak délelőtt vezető pilóták közül.
Nem indult meggyőzően azonban a Mercedes tesztje, a W15-öt vezető George Russell alatt az autó láthatóan problémásan viselkedett, különösen az úthibáknál, pedig jelentősebben változtatott a beállításokon a csapat a nap folyamán. Hibrid hiba miatt Russell a bokszban is jelentősebb ideig vesztegelt, az eredménylistán pedig csupán a 12. helyen végzett.
A legnehezebb napja azonban a Williamsnek volt szerdán: Alex Albon alatt a délelőtt folyamán állt meg az autó az üzemanyagpumpa meghibásodásából fakadóan, délután pedig Logan Sargeant esett el pályaidőtől, miközben a bokszban szerelték az FW46-ot. Az amerikai meg is forgott egyszer, ez pedig közreműködött abban, hogy ő és csapata zárt messze a legkevesebb körrel.
A 2024-es versenygépek összességében megbízhatóság tekintetében jelesre vizsgáztak, a fent említetteken kívül nagy fennakadás nem volt – Lance Stroll hagyott el még egy tükröt a leintéshez közeledve.
A szerdai eseményekről egész napos élő közvetítésünkben számoltunk be részletekbe menően.
Az első bahreini tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | Keverék | |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:31.344 | 142 | C3 | |
2 | Lando Norris | Mclaren | 1:32.484 | +1.140 | 72 | C3 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:32.584 | +1.240 | 69 | C3 |
4 | Daniel Ricciardo | RB | 1:32.599 | +1.255 | 51 | C3 |
5 | Pierre Gasly | Alpine | 1:32.805 | +1.461 | 60 | C3 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:33.007 | +1.663 | 53 | C3 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:33.247 | +1.903 | 64 | C3 |
8 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:33.385 | +2.041 | 77 | C3 |
9 | Oscar Piastri | Mclaren | 1:33.658 | +2.314 | 57 | C3 |
10 | Zhou Guanyu | Sauber | 1:33.871 | +2.527 | 62 | C3 |
11 | Logan Sargeant | Williams | 1:33.882 | +2.538 | 21 | C3 |
12 | George Russell | Mercedes | 1:34.109 | +2.765 | 121 | C2 |
13 | Yuki Tsunoda | RB | 1:34.136 | +2.792 | 64 | C3 |
14 | Valtteri Bottas | Sauber | 1:34.431 | +3.087 | 68 | C3 |
15 | Alexander Albon | Williams | 1:34.587 | +3.243 | 40 | C3 |
16 | Esteban Ocon | Alpine | 1:34.677 | +3.333 | 60 | C2 |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 1:35.692 | +4.348 | 66 | C3 |
18 | Nico Hulkenberg | Haas | 1:35.906 | +4.562 | 82 | C3 |