Váratlant húzott a Red Bull azzal, hogy jelentősen átalakította az előző idényt domináló versenygépét, és több ponton is a Mercedes azóta már kukázott megoldásai irányába ment el az oldaldoboz kialakításánál. Sőt, a hírek szerint ez még csak a kezdet: a későbbi, hűvösebb versenyekre még inkább a zéró podra hajazó fejlesztéseket vethetnek be az RB20-ason.
A stúdiófotókon azonban ügyesen elrejtették, hogyan is oldották meg a hűtőnyílásokat az oldaldobozoknál. Nos, a bahreini F1-es teszt első napjának reggelén végre tényleges valójában megcsodálhattuk Max Verstappenék idei versenygépét, s így a helyszíni tudósítók közelről is szemügyre vehették Adrian Neweyék legújabb kreálmányát.
Mint az Albert Fabrega Twitterre feltöltött fotóin is látszik, a sejtéseknek megfelelően található egy szűk függőleges légbeömlő a 2024-es Red Bullon, de van egy kisebb, vízszintes elhelyezkedésű rés is az oldalszekrény elején (a harmadik képen látható ez jól):
Más detalles del RB20.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 21, 2024
Tapa motor con los dos canales y salidas laterales. El morro con la tapa en la punta. pic.twitter.com/qU9mMkZO3k
Ez pedig nem minden: a szintén a Mercedes által ihletett, a motorburkolatnál megjelent „váll” vagy cső elején is található egy bemeneti nyílás, ami vélhetően szintén a hűtést szolgálja. Ami viszont érdekes, hogy egyelőre az orrkúp elején nem nyitottak rést.
Los conductos de la tapa motor tienen una entrada en la parte delantera justo allado de la cabeza del piloto y por encima del reposacabezas. #rb20 pic.twitter.com/Da1BLhY9CH
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 21, 2024
A bahreini F1-es teszt első napjának élő szöveges tudósítása IDE KATTINTVA követhető!