Feltűnő volt különösen a 2023-as Formula-1-es szezon első felében, hogy a Ferrari rendre erősebben szerepelt azokon a nagydíjhétvégéken, amelyeken sprintformátum szerint bonyolították le az eseményeket.
Konkrétan a nyári szünetet megelőzően csak ilyen futamokon értek el dobogós helyezéseket: Charles Leclerc épp Bakuban, Spielbergben és Spában végzett a top 3-ban, ráadásul ebből kétszer is pole-t szerzett – igaz, Belgiumban csak Max Verstappen motorcserés büntetésének köszönhetően.
Az idény második felében aztán az SF-23-as fejlődésével gyakoribbá váltak a jó szereplések a vörösöknél, s az egyetlen, szingapúri győzelmük sem sprintes hétvégén született, de a trend így sem maradt észrevétlen az istállón belül.
Enrico Cardile, a karosszériáért felelős részleg vezetője pedig úgy látja, ebben nagy szerepet játszik az, hogy kiválóan működnek és összhangban vannak a pályán tapasztaltakkal a szimulációs eszközeik eredményei:
„Elégedett vagyok az elért korrelációval, legyen szó a CFD-ről, a szélcsatornáról vagy a versenyzői szimulátorról” – nyilatkozta a Ferrari szakembere az Auto Motor und Sportnak adott interjúban. „Ezek segítenek a megértésben is. A keményebb rész megoldást találni a felmerülő problémákra.”
„Ha a megfelelő kérdéseket teszed fel az eszközeidnek, akkor a megfelelő válaszokat fogod kapni. Mivel ez egy laboratóriumi teszt, a megfelelő dolgokat kell kipróbálni: pontosan azokat és úgy, ahogy a valóságban megjelennek.”
Arra a kérdésre, hogy mindennek bizonyítéka-e az erősebb sprinthétvégés forma, így felelt Cardile: „Abszolút. A sprinthétvégéken egyetlen órád van beállítani az autót. Sokkal jobb függsz attól, hogyan készültél fel, és ez a szimulációk eredménye. Észrevettük, hogy átlagosan jobban teljesítünk a sprinthétvégéken más csapatokhoz képest. Ez az egyik erősségünk.”