DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

A szimulátor okozta az Aston Martin idei visszaesését

Az AMR23 austini fejlesztési csomagja azonban a problémás kezdet ellenére előrelépésnek tűnik a vasárnapi „nulladik szabadedzés” (ahogy Alonso fogalmazott) alapján.

Stabil dobogósként kezdte a 2023-as szezont, az évad zárószakaszában azonban már csak a kisebb pontokra elegendő az Aston Martin AMR23. A csapat lemaradt a fejlesztési versenyben, egyes újításai pedig nemhogy javítottak, de rontottak az autó egyensúlyán. Az Aston Martin műszaki vezetői beszéltek arról, a szimuláció vezette félre őket.

„Szimulációs eszközeink bizonyos irányba vezettek minket az aerodinamikai oldalon, és egy olyan utat követtünk, amely téves volt” – mondta Eric Blandin, a csapat helyettes műszaki igazgatója az Autosportnak. „Úgy gondolom, ezt a problémát az új csomaggal korrigáltuk.”



A pozitív jelek ellenére Blandin hangsúlyozta, tovább kell javítani a szimuláció eszközein: „Fejleszteni mindig kell, állandóan, ez a helyzet a szimulációnkkal is. Egy szimulációs eszköz annyira jó, mint az, amit a szimulációba táplálsz. A lényeg jobban megérteni és a korrelációt javítani.”

Alonso: Az austini futam szabadedzés volt

Az austini fejlesztési csomag először elhibázottnak tűnt: a top 10-en kívül zárt időmérők és sprint után a csapat inkább vállalta a bokszutcai rajtot vasárnap, hogy módosíthasson a specifikáción – Alonso visszaváltott a korábbi csomagra, Stroll pedig módosított beállításokat kapott. A kanadai azonban végül hetedik hellyel pontot szerzett, ami azt jelezte, a módosítások mégiscsak működnek.

Utólag Fernando Alonso is pozitívan értékelte az USA Nagydíjon szerzett tapasztalatokat: „Hirtelen sokkal több tempó lett az autóban, a középmezőnyben könnyen tudtunk előzni. Jó hírek. Austint legalább valamennyi világos konklúzióval akartuk elhagyni Mexikó előtt. A futam inkább egy nulladik szabadedzés volt, hogy felkészültek legyünk a mexikói első szabadedzésre” – fogalmazott a spanyol.

Gyors és lassú kanyarokban egyszerre kell jónak lenni

Egy másik vezető szakember, a teljesítményigazgató Tom McCullough magyarázta, a fő kihívás a szezon kezdete óta az, hogy az autó ne csak a lassú vagy csak a gyors kanyarokban legyen erős, hanem egyidejűleg, egy pályán mindkét típusú szakaszon.

„A mostani generációs autókkal erősnek lenni az alacsony és magas tempójú kanyarokban a hátsó hasmagasság optimalizálásával, pattogás nélkül kisebb kihívás. Ezzel küzd két éve mindenki. A mi autónk nem volt kifejezetten erős egyszerre gyors és lassú kanyarokban, szezon kezdete óta ez jellemző. Azon vagyunk, hogy alacsonyabb és magasabb hasmagassággal egyaránt erősek tudjunk lenni” – beszélt a mérnöki stáb céljáról McCullough.

„Nem változtattunk az autón, hogy könnyebben vezethetőbbé tegyük, de a fejlesztésekkel könnyebb vezetni. De mindig egyensúlyozunk, hogy gyors is legyen. Próbálunk egy olyan autót kialakítani, amellyel 24 futamon versenyképesek tudunk lenni” – mondta az Aston Martin teljesítményigazgatója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: