Stabil dobogósként kezdte a 2023-as szezont, az évad zárószakaszában azonban már csak a kisebb pontokra elegendő az Aston Martin AMR23. A csapat lemaradt a fejlesztési versenyben, egyes újításai pedig nemhogy javítottak, de rontottak az autó egyensúlyán. Az Aston Martin műszaki vezetői beszéltek arról, a szimuláció vezette félre őket.
„Szimulációs eszközeink bizonyos irányba vezettek minket az aerodinamikai oldalon, és egy olyan utat követtünk, amely téves volt” – mondta Eric Blandin, a csapat helyettes műszaki igazgatója az Autosportnak. „Úgy gondolom, ezt a problémát az új csomaggal korrigáltuk.”
A pozitív jelek ellenére Blandin hangsúlyozta, tovább kell javítani a szimuláció eszközein: „Fejleszteni mindig kell, állandóan, ez a helyzet a szimulációnkkal is. Egy szimulációs eszköz annyira jó, mint az, amit a szimulációba táplálsz. A lényeg jobban megérteni és a korrelációt javítani.”
Alonso: Az austini futam szabadedzés volt
Az austini fejlesztési csomag először elhibázottnak tűnt: a top 10-en kívül zárt időmérők és sprint után a csapat inkább vállalta a bokszutcai rajtot vasárnap, hogy módosíthasson a specifikáción – Alonso visszaváltott a korábbi csomagra, Stroll pedig módosított beállításokat kapott. A kanadai azonban végül hetedik hellyel pontot szerzett, ami azt jelezte, a módosítások mégiscsak működnek.
Utólag Fernando Alonso is pozitívan értékelte az USA Nagydíjon szerzett tapasztalatokat: „Hirtelen sokkal több tempó lett az autóban, a középmezőnyben könnyen tudtunk előzni. Jó hírek. Austint legalább valamennyi világos konklúzióval akartuk elhagyni Mexikó előtt. A futam inkább egy nulladik szabadedzés volt, hogy felkészültek legyünk a mexikói első szabadedzésre” – fogalmazott a spanyol.
Gyors és lassú kanyarokban egyszerre kell jónak lenni
Egy másik vezető szakember, a teljesítményigazgató Tom McCullough magyarázta, a fő kihívás a szezon kezdete óta az, hogy az autó ne csak a lassú vagy csak a gyors kanyarokban legyen erős, hanem egyidejűleg, egy pályán mindkét típusú szakaszon.
„A mostani generációs autókkal erősnek lenni az alacsony és magas tempójú kanyarokban a hátsó hasmagasság optimalizálásával, pattogás nélkül kisebb kihívás. Ezzel küzd két éve mindenki. A mi autónk nem volt kifejezetten erős egyszerre gyors és lassú kanyarokban, szezon kezdete óta ez jellemző. Azon vagyunk, hogy alacsonyabb és magasabb hasmagassággal egyaránt erősek tudjunk lenni” – beszélt a mérnöki stáb céljáról McCullough.
„Nem változtattunk az autón, hogy könnyebben vezethetőbbé tegyük, de a fejlesztésekkel könnyebb vezetni. De mindig egyensúlyozunk, hogy gyors is legyen. Próbálunk egy olyan autót kialakítani, amellyel 24 futamon versenyképesek tudunk lenni” – mondta az Aston Martin teljesítményigazgatója.