Sportpolitikai szempontból semmi nem kavart akkora vihart 2022-ben az F1-ben, mint a költséglimtre vonatkozó szabályok megszegése: a legnagyobb problémákat a Red Bullnál találták, s a világbajnok istállót hétmillió dollár megfizetése mellett a szélcsatornában felhasználható idő korlátozásával sújtották. A büntetés mértékével sokan nem voltak elégedettek, köztük a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur sem, aki a pletykákban szereplő esetleges újabb szabálysértéseket nem kívánta kommentálni, általánosságban viszont kifejtette a véleményét a történtekről:
„A tavalyi büntetés nem volt elég kemény. Ha újra megtörténik, sokkal drasztikusabbnak kell lennie. Mivel a technikai előny a sportszakmai oldalon is előnyt jelent, a büntetésnek is a sportteljesítményt kell érintenie, nem egyszerűen egy pénzbírságot kell adni érte” – mondta a francia szakember, aki meg is indokolta, miért érzi úgy, hogy a szélcsatornaidő csökkentése nem volt elegendő szankció, egyúttal javaslatot tett egy sokkal súlyosabbra.
„A munka nagy része már megvolt ekkorra, és amilyen erőforrásokat emiatt nem tudtak aerodinamikára fordítani, azt elkölthették súlycsökkentésre és más dolgokra. Ha bebizonyosodik, hogy újra megsértik a szabályt, sokkal komolyabb büntetésre van szükség, például kizárni őket a 2024-es szezonból, vagy valami hasonlóra” – mondta Vasseur, aki azt is hangsúlyozta, hogy a Red Bull 5 százalékos túllépése az ő értelmezésében egyáltalán nem apróbb kihágás, hiszen a költségkeret jelentős része, mintegy 125 millió dollár nagyjából fix költést jelent, és csak a maradékot kezelik szabadon a csapatok.
Végül Vasseur azt is hangsúlyozta, hogy meg kell különböztetni a szándékos szabálysértést és a jóhiszemű könyvelési hibát: „Ezt a problémát kollektíven kell kezelnie az egész F1-nek, nem söpörhetjük a szőnyeg alá, hiszen nagy különbség van egy hiba és egy szándékos tett között. Olyan ez, mint a különbség aközött, hogy tévesen töltöd ki a bevallásodat, vagy létrehozol egy céget egy adóparadicsomban, hogy megkerüld az adókat. Szigorúnak kell lennünk, hiszen a költségsapka jövője forog kockán. Ha legközelebb megint csak egy kis paskolás lesz a büntetés, akkor mindenki ugyanazt fogja csinálni: elkülönít egy kis pénzt a büntetésre és kész. A nagy gyártóknak ez gond nélkül belefér.”