A Red Bull tavalyi és idei autójának is az az egyik nagy előnye (a legjobb első futómű és legjobban dolgozó padlólemez mellett), hogy a DRS-e kategóriákkal hatékonyabb a többiekénél – az RB19-ről ebben a cikkünkben írtunk részletesebben.
A nagyobb leszorítóerős pályákon természetesen csökken ez az előny, de alapesetben annyival stabilabb a Red Bull hátulja, hogy sokkal kisebb övszárnyat használhatnak, és a kinyíló DRS sokkal kisebb légellenállást eredményez.
Az egész koncepció úgy működik, hogy a kanyarokban meglévő stabilitása és leszorítóereje miatt könnyebb úgy beállítani, hogy a DRS hatékonyabb legyen az egyenesekben – oda pozícionálják az autót, ahova éppen az adott pályán, az adott körülmények között.
Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója viszont annak adott hangot, hogy nem érti, a többiek mit nem értenek ezen.
„Őrület, hogy az emberek így beszélnek róla két évvel azután, hogy megcsináltuk. Tesztek százai voltak erről az FIA-val amiatt, hogy van-e valami trükkünk, és az emberek még most sem értik, hogy miért tűnik el az előny a nagy leszorítóerős pályákon. Oké, ez azt jelenti, hogy még mindig nem értik a dolgot, ami elég nagy meglepetés számunkra” – mondta Wache az Autosportnak.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint egyébként ez a DRS-előny hosszabb távon is megmaradhat a Red Bullnál, mert az egész az egész autó ennek megfelelően működik, a különböző elemek kellően összefüggnek ahhoz, hogy meglegyen a többiekhez képest kiemelkedő hatékonyság.
„Úgy tűnik, hogy egy ideje már ezt a koncepciót hajszolták, szóval szerintem abban van az előnyük, hogy sok tapasztalatuk van már az ilyen konfigurációk terén. Ez szerintem most már kézzel fogható. Az összes többi csapat még csak most próbálja feltérképezni, hogy mi elérhető, mi lehetséges ezen a téren” – mondta Stella.