Egy Ferrari indult az első rajtkockából a Belga Nagydíjon, de Charles Leclerc vezetése nem volt hosszú életű: a rajtnál megőrizte a pozíciót, de a Kemmel-egyenesben szélárnyékból megelőzte őt a második helyről startoló Sergio Perez. A pénteki időmérőn leggyorsabb, váltócsere után hatodik helyre sorolt Max Verstappen ugyanitt már negyedik volt, Lewis Hamilton mögött.
Egy incidens történt a rajtnál, Carlos Sainz a negyedik rajtkockából füstölve fékezett, majd ráhúzta a kormányt a belső íven levő Oscar Piastrira, akinek annyira nem maradt helye, hogy a falhoz is hozzáért. A mclarenes rögtön elkezdett visszaesni, majd a pálya szélén lehúzódott, feladta a futamot. A Ferrari szintén sérült, a rádiózás szerint öt százalékot vesztett az aerodinamikai egyensúlyból, bár egyelőre tartotta az ötödik helyet, jelentősen lemaradt az első négyestől. Az incidenst is megúszta büntetlenül, miután versenybalesetnek minősítették.
Elsőként Fernando Alonso lépte át honfitársát, a spanyol négy helyet javított rajtpozíciójához képest közepes abroncson – az élmezőny lágyon rajtolt –, aztán következett Yuki Tsunoda, majd a nagy felzárkózást produkáló Alex Albon: a thaiföldi nyolc pozíciót nyert a rajthoz képest.
Eközben elöl is történt egy fontos előzés, a 6. körben Verstappen megelőzte Hamiltont a DRS segítségével. Három körrel később ugyanitt Leclerc-t is maga mögé tudta. Ekkor már zajlottak a kiállások: Lando Norris indította őket, annak ellenére, hogy közepes keveréken rajtolt. Hamar kiállt Sainz is, de sérült oldaldobozával nem tudott mit kezdeni a Ferrari – a spanyol a mezőny leglassabb tempóját diktálta, és hamar az utolsó helyekig esett vissza.
Elöl Hamilton kezdte a 12. körben a kiállások sorát, aztán reagált Leclerc, érkezett Perez az élről, végül Verstappen, mind a közepes keverékért. Három versenyző elhúzta kiállását, a pontszerző helyen álló Stroll, Russell és Gasly kétségtelenül arra várt, hogy megérkezik az eső – a radar szerint ennek fokozódott a valószínűsége a táv feléhez közeledve.
A 16. körben megtörtént a helycsere az élen – Verstappen utolérte csapattársát, és szokásos előzési pontján, a Kemmel-egyenesben maga mögé utasította, ahogy egy éve, ismét ledolgozta a rajtbüntetést (igaz, most kevesebb pozíciót kicsit lassabban), és vezette a Belga Nagydíjat.
Két körrel később már jelentették az első esőcseppeket. Egyre több pályaszakaszon esett, az aszfalt egyre csúszósabbá vált, Verstappen az Eau Rouge alján veszítette el csaknem az irányítást. Ennek ellenére Stroll, majd Russell is slick keveréket vett fel, mikor már nem húzhatta tovább saját kiállását – a váltópont a köztes abroncsokra még mindig nem érkezett.
Végül Gasly is a közepest választotta – az Alpine a jobb elsővel vesződött a lassú kiállás során –, a tapadási helyzet és a köridők javulni kezdtek, így az esőveszély elmúlt, az időjárás csak lábjegyzet maradt a futam történetében.
Eközben Norris hullámvasútszerű versenyt teljesített: nagyon hamar kijött másodszor is bokszba, a mezőny végén haladt, aztán a nedves pályán életre kelt a McLaren, és röviddel a 44 kör féltávja után már pontszerző helyen haladt. Sainz futama azonban nem vett kedvező fordulatot, a spanyol az utolsó helyről, a javulás reménye nélkül feladta a sérült Ferrarival.
A táv kétharmadánál az élen álló négyes teljesítette második kiállását is, ismét ugyanabban a sorrendben, Hamilton kezdte, Verstappen zárta a cseréket, amelyek során visszakerültek a lágy abroncsok. Alonso saját második kiállása során visszatért az ötödik helyre – mögötte Russell egyszer, Norris kétszer, Stroll egyszer állt ki az első nyolcban.
Verstappen a későbbiekben csak versenymérnökével csipkelődött és előnyét növelte, így végül 22 másodperces különbséggel ért célba – 12 nekifutásból a 10. alkalommal nyert 2023-ban. A május eleji Maimi Nagydíj után először végzett első-második helyen a Red Bull Perez közreműködésével. Leclerc megszerezte a Ferrari harmadik dobogóját a szezonban, annak ellenére, hogy a futam egyes pontjain Hamilton komoly fenyegetést jelentett rá.
A hétszeres világbajnok más stratégiával próbált pontot nyerni, kereket cserélt a legvégén – és az utolsó körben megfutotta a leggyorsabb kört. Alonso végül ötödik helyet mentett eddig pocsék hétvégéjén, Russell hatodik lett az egy kiállásos stratégiával.
Amikor nagyon korán teljesítette első két kiállását és a mezőny végére esett vissza Norris, úgy tűnt, a McLaren pontot sem szerez, de a brit végül 27 körig húzta a lágy szetten és hatodik lett. Jól mentek a hajrában az Alpine-ok, Esteban Ocon Yuki Tsunoda ellen a Les Combes-ban mutatott be egy látványos előzést kívülről, Strollt pedig könnyen lelépte a Kemmel-egyenesben, így nyolcadik helyezést szerzett.
A Belga Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | Pont | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:22:30.450 | 25 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | +22.305 | 18 |
3 | Charles Leclerc | FERRARI | +32.259 | 15 |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +49.671 | 13 |
5 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +56.184 | 10 |
6 | George Russell | MERCEDES | +63.101 | 8 |
7 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +73.719 | 6 |
8 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +74.719 | 4 |
9 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +79.340 | 2 |
10 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | +80.221 | 1 |
11 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | +83.084 | 0 |
12 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +85.191 | 0 |
13 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | +95.441 | 0 |
14 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +96.184 | 0 |
15 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +101.754 | 0 |
16 | Daniel Ricciardo | ALPHATAURI HONDA RBPT | +103.071 | 0 |
17 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | +104.476 | 0 |
18 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | +110.450 | 0 |
Carlos Sainz | FERRARI | DNF | 0 | |
Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | DNF | 0 |