Volt némi feszültség a Ferrari-pilóták között az F1-es Brit Nagydíj időmérőjének első szakaszában: a Q1 végén Carlos Sainz megelőzte Charles Leclerc-t, amit a monacói nehezményezett is a csapatrádión, sőt a leintés után is jelezte, hogy erről beszélgetni fog majd a spanyollal, bár megjegyezte, hogy nem nagy ügy, ami történt.
Maga Sainz elmagyarázta, hogy azért sietett, mert különben nem ért volna fel a kockás zászló belengetése előtt: „Nem, nem voltam ideges, csak egy feszültséggel és nyomással teli pillanat volt, hogy kieshetek a Q1-ben anélkül, hogy futottam volna mért kört, mert jött a kockás zászló és mindenki az utolsó kanyarban várt. Egy pont után mennem kellett, hogy legyen köröm, mert ha nem így teszek, nem értem volna fel és nem tudtam volna kört futni” – nyilatkozta a Formula.hu jelenlétében Silverstone-ban.
Azt Sainz is megerősítette, amit Leclerc mondott, miszerint a ferrarisok között hétvégéről hétvégére változik, hogy ki dönthet arról, milyen sorrendben menjenek ki a bokszból a kvalifikáción: „Van egy rendszerünk, hogy egyik hétvégén ő dönthet, hogy elsőként akar-e kimenni, a másikon én. Most ő volt a soron. Emiatt folyamatosan a bokszutca végén kellett elengednem, ami nyilván… ha hátrébb vagy az időmérőn, neked kell jobban sietned, hogy legyen köröd. És én majdnem le is késtem.”
Arra a felvetésre, hogy viszont miért kellett a bokszban elengednie Leclerc-t, miért nem eleve jó sorrendben hajtottak ki a garázsokból, Sainz rámutatott: néha azért jött ki ez így – a szóban forgó Q1 végi incidens előtt is –, mert egyszerűen az ő boksza van előrébb a sorban.
Ami az igazi probléma az F1-es időmérőkön
Sainz ugyanakkor nem is igazán a Leclerc-rel történtek miatt volt némileg frusztrált az egyébként ötödik rajthelyet hozó kvalifikációt követően, hanem azért, mert a Q1 végén ismét elképesztő tömörülés alakult ki az utolsó kanyarokban, s a versenyzők egymást kezdték előzgetni – pedig van egy szóbeli megállapodásuk erről, hogy nemigen csinálnak ilyesmit:
„A probléma az, hogy a mögöttünk lévők elkezdtek megelőzni minket, ami azt jelentette, hogy ha minden autó között hagyunk négy másodpercet, amit többé-kevésbé mindenki megad, akkor nem lett volna köröm. És ez a ’gentlemen’s agreement’ mintha nem is létezne már vagy teljesen elfelejtődik.”