Az elmúlt időben két komoly változási lehetőség is felmerült az F1-es hétvégék menetét illetően: amellett, hogy a sprintes hétvégékkel kapcsolatban egy olyan ötlet fogalmazódott meg, hogy külön időmérő edzést tartanának a sprintnek az ezeken a fordulókon teljesen funkciótlan szombati szabadedzés helyett (sőt, az információk szerint ezt minden csapatfőnök elfogadta), Stefano Domenicali azt is felvetette, hogy a szabadedzések jelenlegi formáját is meg kellene változtatni – már ha el nem törlik tokkal-vonóval őket.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ennek kapcsán arról beszélt, hogy bár maga konzervatív álláspontot képvisel, el tudja fogadni a radikálisabb változtatásokat is, ha ez szolgálja a nézők, és ezáltal a sportág érdekeit: „Szerintem mindannyiunk közös célja, hogy a sport tovább fejlődjön, és növekedjen a nézettség, de meg kell találnunk a közös nevezőt ezen a téren. Én a konzervatív oldalhoz tartozom, szeretem a kvalifikációt és a nagydíjat” – mondta Wolff, majd így folytatta:
„De ezzel együtt nyitottnak kell maradnunk azt illetően, hogy merre tart a sportágunk, és tény, hogy némelyik sprint fantasztikus volt. Stefano bárhogy is dönt, jól fog dönteni, hiszen rendelkezésére áll majd minden adat arról, hogy mi a jó a közönségnek, az F1-nek. Mi csak azt szeretnénk, hogy talán próbáljuk a dolgokat precíziós pengével átszabni, és ne baseballütővel menjünk nekik” – érvelt az osztrák csapatvezető, aki arra is kitért, mivel jár, ha már Bakutól (azaz a szezon első sprintes hétvégéjétől) bevezetik az új, dupla időmérős formátumot:
„Szerintem önmagában nem rossz a két időmérő edzés, de a motorok tervezett futásteljesítményével nem így készültünk, és szerintem a Pirellinek sincs elég abroncsa, szóval ezt meg kell oldani” – mondta, de azt is kiemelte, hogy elsősorban nem a második időmérő miatt aggódik: „A kvalifikáción kisebb eséllyel teszed falba az autót, a két verseny viszont, amit persze eddig is tudtunk, kockázatosabb ilyen szempontból” – vélekedett Wolff, aki szerint mivel a következő hétvégén megint versenyeznek, ráadásul a világ másik felén, az esetleges autótörések esetén probléma lehet az alkatrészek pótlása.