DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
F1

„Művi, nincs az F1 DNS-ében” – Hülkenberg az állórajtos újraindítás ellen

A Haas rutinos német versenyzője ellenzi a Melbourne-ben is látott megoldást: szerinte egy egész hétvége mehet a kukába egy balszerencsés ütközéstől.

Háromszor is piros zászlóval kellett félbeszakítani a vasárnapi Formula-1-es Ausztrál Nagydíjat: előbb Alexander Albon balesete, majd Kevin Magnussen falazása után állították le a futamot, végül pedig az utolsó állórajtos újraindítást követő káosz váltotta ki ezt. A versenyzők közül sokan kritikusan fogalmaztak az első, de főleg a második piros zászló kapcsán: Lando Norris például úgy vélte, csak a show miatt nem volt elegendő a safety car, de még Toto Wolff Mercedes-főnök is a piros zászlós körülmények tisztázását kérte.

Ebbe a sorba állt be most Nico Hülkenberg is, aki szerint az állórajtok, főleg a verseny kései szakaszában túlságosan is mesterkéltek és távol állnak a Formula-1 eredeti DNS-étől:

f1-melbourne-restart



„Mindig van benne izgalom, része a szórakoztató faktornak, de versenyzőként és a csapatok számára nagyon furcsa érzés” – idézi a németet a Motorsport.com. „Átdolgoztad az egész versenyt, már csak néhány kör van hátra belőle, de újra egy teljes rajtot teljesítened kell. Két oldala van ennek, és szerintem sok egyeztetés lesz még erről.”

„Az egyik Astont megforgatták, aki szerencsés volt és vissza tudott állni a versenybe, de ez nyilván egy rémálomszerű forgatókönyv minden pilóta számára: jó futamot teljesítesz, jó helyen állsz, erre jön egy piros zászló és újraindítás, majd meglöknek, ami nem a te hibád, s így az egész hétvégéd mehet a kukába. Szóval úgy érzem, ez a része kicsit művi. És nem vagyok benne biztos, hogy ez az általam ismert F1-nek benne van a DNS-ében. Úgy gondolom, lesz erről egyeztetés.”

Hülkenberg szerint még egy dologról lesz beszélgetés: az utolsó megszakítást követő sorrend meghatározásáról, amelyen történetesen ő veszített a legtöbbet, hiszen Carlos Sainz büntetésével akár dobogós helyen is végezhetett volna. A Haas óvott is, de sikertelenül.

A rutinos pilótát egyébként az általa annak idején meg is nyert Le Mans-ra emlékeztette a melbourne-i futam a hossza miatt: „Igen eseménydús és hosszú futam volt, kicsit Le Mans-ra emlékeztetett, ahol három órát ülünk az autóban. Nem szálltam ki a piros zászló alatt sem, így szerintem közel három óráig ültem a pilótafülkében. Nagyon hosszúnak érződött.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: