DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
F1

Leclerc-vezetés délelőtt a teszt legjobb körével

A Ferrari, a Mercedes és az Aston is megvillantotta lágy gumis tempóját az utolsó F1-es tesztnap elején, míg az Alfa és a McLaren problémákba ütközött.

Több szempontból is az utolsó, szombati nap délelőttje volt az eddigi legaktívabb a Formula-1 bahreini előszezoni tesztjén. Egyrészt kétszer is tényleges piros zászlóval szakították félbe a gyakorlást: rögtön az első percekben elhagyott egy szenzort Sergio Perez Red Bullja, míg nagyjából három óra után Valtteri Bottas volt kénytelen félreállni az Alfa Romeóval, vélhetően váltóhiba okán.

Nem csak ennek a két istállónak voltak azonban gondjai, a McLaren például huzamosabb időt töltött a garázsban: az eleve saját bevallásuk szerint is a vártnál gyengébben kezdő wokingiak tájékoztatása szerint az első szárnyat kellett megerősíteniük, de elmondásuk alapján nem nagy problémáról volt szó.

f1-leclerc-ferrari-teszt-bahrein-day3



Másrészt az említett aktivitást jelezte, hogy több csapatnál is felkerültek a lágy(abb) abroncsok, ennek köszönhetően megszülettek a teszt eddigi legjobb eredményei. Félidőben Charles Leclerc áll az élen 1:31,024-es idővel, amelyet a C4-es jelölésű gumin ért el a monacói. Ezzel négy tizeddel előzte meg George Russell Mercedesét és bő egy másodperccel az Aston Martinban ismét Lance Strollt pótló Felipe Drugovichot, ám a brit és a brazil már a még egy fokozattal puhább C5-ös keveréket használta.

A teszten eddig talán legmeggyőzőbbnek tűnő Red Bull részéről Perez a negyedik helyen áll, ám ő a C3-as gumin érte el a legjobbját. Őt Pierre Gasly követi az Alpine-nal és Alexander Albon a Williamsszel – utóbbi szintén felrakta a C5-ös keveréket –, majd jött a Haasnál visszatérő Nico Hülkenberg és az említett problémák miatt eddig a legkevesebb kört teljesítő Oscar Piastri. Bottas és Nyck de Vries zárta a sort, igazán mérvadó köridő nélkül, de az Alfánál és az AlphaTaurinál érezhetően nem is mentek rá a gyorskörökre: a holland újonc konkrétan a legtöbb kört, szám szerint 87-et produkálta a délelőtti bő négy óra során.

Az utolsó 15 perc ismételten a különböző procedúrák – sárga és piros zászló, virtuális safety car, állórajt – teszteléséről szólt, ezúttal a tegnap délelőttivel ellentétben a próbastartok sem okoztak fennakadást. Folytatás magyar idő szerint 13:15-től – az utolsó tesztnapról készülő élő szöveges-képes tudósításunk ide kattintva követhető.

A szombati nap délelőtti eredményei:

1. Leclerc Ferrari 1:31.024 C4 - 67 kör
2. Russell Mercedes 1:31.442 C5 - 80 kör
3. Drugovich Aston Martin 1:32.075 C5 - 77 kör
4. Perez Red Bull 1:32.459 C3 - 69 kör  
5. Gasly Alpine 1:32.762 C3 - 56 kör
6. Albon Williams 1:32.793 C5 - 53 kör
7. Hulkenberg Haas 1:33.329 C3 - 77 kör
8. Piastri McLaren 1:33.655 C3 - 41 kör
9. Bottas Alfa Romeo 1:36.854 C3 - 72 kör
10. De Vries AlphaTauri 1:38.244 C3 - 87 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: