Többnyire az F1-be vágyó autógyártóktól volt hangos az elmúlt néhány hét a királykategória háza táján: előbb Michael Andretti okozott hatalmas meglepetést azzal, hogy formációja, az Andretti Global megszerezte az Egyesült Államok legnagyobb autógyárának, a General Motorsnak a támogatását, a nagy ellenlábas, a Ford pedig már meg is érkezett, a Kék Ovál ugyanis múlt pénteken jelentette be, hogy a Red Bull partnereként tér vissza a száguldó cirkuszba 2026-ban, az új motorszabályok első évében. A Sky Sports szakkomentátoraként dolgozó Martin Brundle a csatorna egyik műsorában mondta el véleményét a michigani óriás bejelentéséről, ami a jelenlegi autóipari trendeket is figyelembe véve meglepetésként érte a korábbi versenyzőt.
„A Ford érkezése egy köztes megoldás. A Red Bull korábban az Infinitivel, majd az Aston Martinnal működött együtt, szóval ez egy marketingfogás. Számomra a legérdekesebb ebben az egészben az az, hogy a világ autógyártói már teljes mértékben az elektromos járművekre koncentrálnak, a Ford azonban azt állítja, hogy tetszik nekik a technológia, valamint a fenntarthatóságot célzó törekvések, mindenek előtt pedig azok a nézők, akik az F1-en kívül nem követnek figyelemmel más, kizárólag elektromos sorozatokat. Éppen ezért érdekesnek találom, hogy szerepet vállalnak az F1-ben, de egyszerűen ekkora erővel bír jelenleg a sportág, és ki ilyen, ki olyan formában csatlakozik” – magyarázta Brundle.
„Jelenlegi információink alapján hat gyártó (OEM) regisztrált a 2026-os szezonra. Emlékszem, amikor 2008-ban egyszerre vesztettük el a Hondát és a Super Agurit, a következő évben pedig a BMW és a Toyota is távozott, mi pedig rémülten figyeltük, hogy mi lesz a vége, és arra gondoltunk, hogy talán Cosworth és Judd-motorokat kell beszereznie a csapatoknak, most pedig hirtelen hat gyártó is hosszú távra kötelezte el magát, ami mindenképp nagyszerű hír az F1-számára” – mondta a 63 éves szakember.
„20 autó nem nyújt elég szórakozást”
A Ford szerepvállalásával nem bővül a csapatok létszáma, az Andretti pedig erős ellenszéllel találta szemben magát az F1 és az istállók részéről, így az is megeshet, hogy a 2026-ban kezdődő új korszak is 20 autóval veszi majd kezdetét, Brundle szerint ez azonban kevés.
„Egy új csapat érkezése legalább annyira logisztikai kérdés, mint amennyire pénzügyi. Elférnek-e a bokszutcában, a paddockban, vagy épp a rajtrácson, satöbbi. Személyes véleményem szerint nagyszerű lenne 24 autót látni, mert idén a 23 nagydíjjal és a 6 sprintfutammal összesen 29 versenyünk lesz, szerintem a 20 autó pedig nem nyújt elég szórakoztatást és lehetőséget” – zárta gondolatait a Sky szakértője, aki versenyzőként annak idején 24–26 autós rajtrácsokra sorakozhatott fel.