DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Eldőlt: nem pótolják az F1-es Kínai Nagydíjat

Se Sanghaj nem tér vissza mégis, se Portimao nem ugrik be: az F1 bejelentette, hogy a tervezett 24 helyett csak 23 fordulóból fog állni a 2023-as szezon.

A Formula-1 még az ősz elején tette közzé a 2023-as előzetes versenynaptárt, amelyben ugyan helyet kapott a Kínai Nagydíj, de sejteni lehetett, hogy a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos szigorú korlátozások miatt veszélyben lehet a verseny megrendezése. December elején be is jelentették, hogy lefújták a sanghaji viadalt, amely így zsinórban negyedszerre került ki a pandémiával kapcsolatos okokból a menetrendből.

Az F1 vezetői akkor azt kommunikálták, hogy megvizsgálják a futam pótlásának lehetőségeit. Sajtóértesülések szerint mindenekelőtt Portimao tűnt esélyesnek a beugrásra, a 2020-ban és 2021-ben is „vendégszereplő” portugál helyszín állítólag a kormányzat támogatását is bírta volna. A Formula-1 pedig azért szeretett volna mindenképp helyettest találni, mert Kína kiesésével egy négyhetes szünet keletkezett a naptárban az Ausztrál és Azerbajdzsáni Nagydíjak között.

f1-kinai-nagydij-start-2019



Január elején aztán olyan hírek röppentek fel, hogy miután Kínában végre lazítottak a beutazási és egyéb korlátozásokon, Sanghaj mégis megrendezné az április közepi időpontban a versenyt. Olyan pletykák is keringtek, miszerint az F1 ezzel azért került bajba, mert már közben megállapodhatott Portimaóval, a kínaiakkal viszont hosszú távú szerződéssel rendelkeznek – viszont az enyhítések nyomán megugró esetszámok továbbra is aggodalomra adtak okot.

Végül azonban se Sanghaj nem tér vissza, se Portimao – vagy a szintén emlegetett Isztambul – nem ugrik be. A Formula-1 és az FIA ugyanis kedden egy igen szűkszavó közleményben bejelentette, hogy nem pótolják a Kínai Nagydíjat, valamint a többi verseny időpontja sem módosul, így pedig megmarad az áprilisi négyhetes rés Melbourne és Baku között. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy végül 23 fordulóból fog állni az évad a tervezett 24 helyett – igaz, mivel eddig az előző két kiírásban látott 22 állomás volt a csúcs, ez így is rekordot jelent.

A szezon március elején startol Bahreinben, s november végén zárul Abu Dhabiban. A Magyar Nagydíjat ezúttal nem a nyári szünet előtti utolsó futamként rendezik meg, a hungaroringi verseny július 23-án kerül sorra.

cikkbe

23 helyszínt jár be 2023-ban az F1
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: