Mint arról hétfőn mi is beszámoltunk, elképzelhető, hogy mégis rendeznek idén Kínai Nagydíjat a Formula-1-ben. Az eredeti versenynaptárban április 16-i dátummal, a szezon negyedik állomásaként szerepelt a sanghaji futam, amelyet azonban december elején töröltek a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások okán.
Csakhogy Kína azóta jelentősen lazított a szabályokon, január 8-tól az összes beutazási szabályozást eltörölnek. Emiatt pedig a szervezők szeretnék elérni, hogy mégis megrendezhessék a versenyt az eredeti időpontjában – már csak azért is, mert a RacingNews365.com információi szerint a jövőbeli szerződés is függ attól, hogy lesz-e idén nagydíj vagy sem.
Az említett szaklap úgy tudja, szerdán egy kulcsfontosságú ülésre került sor, amelyet Chen Jining, a Kínai Kommunista Párt sanghaji főtitkára vezényelt le. A politikus pedig áldását adta rá, hogy a Kínai GP-t promotáló Jess Events tárgyaljon az F1-gyel a verseny naptárba való visszahelyezéséről. Jining állítólag a Formula-1-es versennyel szimbolizálná, hogy az ország és annak sportja visszatér a pandémia után a normalitás talajára, hiszen ez lenne az első nemzetközi esemény a korlátozások feloldása után.
Bonyodalmak így is adódhatnak
A labda így most a FOM térfelén pattoghat, amely számára a Kínai Nagydíj pótlásának legegyszerűbb módja az lenne, ha mégis rendeznének futamot Sanghajban. Állítólag azonban így sem lesz zökkenőmentes ennek biztosítása: egyrészt például felül kell vizsgálni a pályát, hogy az még mindig megfelel-e az FIA Grade 1-es besorolása által támasztott standardoknak. Legutóbb 2019-ben látogatott Sanghajba az F1-es mezőny, azaz négy év telt el azóta, s a pályainspekcióra a lezárások miatt eddig nem kerülhetett sor, de ez vélhetően csak adminisztratív jellegű akadály.
Az viszont nagyon is valós probléma lehet, hogy az F1 vezetését aggasztják a Kínában a lazítások után megugró koronavírusos esetszámok. A RacingNews365.com információ szerint a FOM-nál semmiképp sem szeretnék, ha az emiatt európai országok által esetlegesen bevezetendő és előírt karantén vagy tesztkötelezettség logisztikai bonyodalmakhoz vezetne.
A FOM egyelőre továbbra sem kommentálta a Kínai Nagydíj visszatérésével kapcsolatos híreszteléseket. Döntésre azonban túl sok idő nincs: egyelőre még időben vannak a szervezők, de azért két-három hónappal a verseny előtt határozni kell a futam – vagy esetlegesen egy másik helyszínnel való pótlás – sorsáról.