Abban az ijesztő pillanatban, mikor az USA Nagydíj 22. körében a hátsó egyenesben ütközött Lance Stroll és Fernando Alonso, a kanadai defektes hátsó kerékkel pörögni kezdett a pályán, az irányítást vesztő spanyol Alpine-ja pedig a baloldali szalagkorlátot is eltalálta, biztosnak tűnt, hogy mindkét versenyző versenye véget ért: ilyen ütközéseket nem szoktak kibírni Formula-1-es versenygépek.
Már az is meglepő volt, hogy Alonso folytatni tudta a kört: az Alpine három becsapódást is állt, először az Aston Martint találta el, majd a két kerékkel levegőbe emelkedő autó földet ért – az ilyen ütés ugyancsak végzetes lehet a felfüggesztésnek – végül nagy sebességgel a szalagkorlátnak ütközött. Az már valódi csoda, hogy Alonsót a kiállása során sem tolta garázsba az Alpine. A spanyol szárnycsere után folytathatta a futamot, amelynek további részében valósággal szárnyalt, mintha a baleset meg sem történt volna, és végül a hetedik helyig zárkózott fel. (Egyedül az A522 jobb tükre sérült meg – később ez volt az oka, hogy nem tarthatta meg eredményét.)
„Nagyon erős autónk van idén! Az fog rajtaveszteni, aki ütközik egy Alpine-nal!” – viccelődött a leintés után tévékameráknak nyilatkozó Alonso. „Szerencsénk volt ma, nem is csupán az autóval, hiszen a testi épségem is veszélyben volt abban a pillanatban, örülök, hogy itt beszélek most, nem az orvosi központban fekszem.”
„A baleset után arra gondoltam, hogy már abban a kanyarban ki kell állnom az autóval, hiszen az volt a fejemben, valami biztosan eltört. Lecserélték a kerekeket és az első szárnyat, de még mindig nem nagyon hittem a csapatnak, hogy minden rendben van. De igen, célba értünk a futamon, többet nem is álltunk ki, 33 kört tettünk meg a végéig. Csodálatos volt!” – mondta a kétszeres világbajnok, hogy a nézőkhöz hasonlóan ő is alig hitte el, az Alpine épségben maradt.
A versenyfelügyelők szerint egyértelműen Lance Stroll hibázott az eset folyamán, a kanadai ezért három rajthelyes büntetést kapott a Mexikói Nagydíjra. Az Aston Martin pilótája – Alonso jövő évi csapattársa – nem vállalta magára a balesetet: „Tulajdonképpen ő jött nekem hátulról. Rengeteg helyet hagytam neki a pálya bal oldalán, nem szorítottam falhoz. Szerintem hamarabb és határozottabban kellett volna kimozdulnia oldalra” – fogalmazott Stroll.
Az ítélet ellenére Alonso sem akarta nyilatkozatában a riválist terhelni a felelősséggel, helyette balszerencsés esetről beszélt: „Nehéz megítélni. A stewardok irodájában láttam az ismétlését. Mindketten egyszerre mozdultunk meg balra, nem arról van szó, hogy ő reagált volna rám, nagyon balszerencsés pillanat volt, peches mindkettőnk számára” – mondta a balesetről.
A spanyol motorcsere után a 14. rajthelyről kezdte meg versenyét, innen jutott el kétszer is a hetedik pozícióig:
„Szerencsénk volt az első biztonsági autóval, hetedik helyen álltunk akkor, aztán visszakerültünk a 17. helyre, onnan értünk célba végül hetedikként. Kétszer kellett felzárkóznunk a mezőnyben, szóval értékes pontokat szereztünk ma. Lando hatodik helye miatt szükség volt ezekre az egységekre” – mondta versenyéről. Ekkor még nem tudhatta, hogy a hősies verseny jutalmát elveszti: a Haas óvása következtében – az amerikai csapat azt nem hagyta szó nélkül, hogy őket többször a bokszba rendelték az év során sérült autóval, míg Alonsót nem – a stewardok 30 másodperces időbüntetést osztottak ki, ezért a spanyol a 15. helyre esett vissza.
Alonso a bravúros versenyt követően a közösségi médiában posztolt, kiemelve, hogy a baleset után nem vesztette el lélekjelenlétét: „Egy szamurájnak mindig higgadtnak kell maradnia, még a veszéllyel szemtől szemben is. Köszönöm, Austin, kegyes voltál hozzánk.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon