Az Aston Martin AMR22-n új hátsó szárny jelent meg a Magyar Nagydíj hétvégéjén, amely elsősorban kialakítása miatt vonta magára a figyelmet – egy kiskaput kiaknázva szárnyvéglapra emlékeztető elemek jelentek meg a légterelő sarkain, melyeket a 2022-es szabályok az előzések megkönnyítése érdekében éppen el akartak tüntetni. Az Aston Martin állította, az új szárny nem megy szembe a szabályok szellemiségével és nem nehezíti meg az autó követesét turbulens légáramlat generálásával.
A szárny azért előny a csapatnak, mert a légellenállás növelése nélkül termel extra leszorítóerőt. Optimális lenne a folytatásban ezt a specifikációt használni – az Aston Martin mégsem vetheti be minden versenyhétvégén a szárnyat, mivel a költségplafon megköti a csapat kezét.
„Itt a költséglimit játszik szerepet. Készült egy teljes sorozatunk szárnyakból, a különböző aerodinamikai hatékonyságú pályákra. Ezeket újragyártani (a jelenlegi megoldással ötvözve) felveti azt a kérdést, megéri-e” – idézi az Autosport az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatóját, Tom McCullough-t. A csapatnak a hungaroringi szárnykialakítást alapul véve kellene gyártania verziókat a különféle leszorítóerőt igénylő pályákra, ez viszont túlzott kiadással járna. McCullough kiemelte: a teljesítmény egyértelműen javulna az új szárnnyal minden különböző pályán, egyszerűen arról van szó, hogy spórolni akarnak.
Az erőforrások többségét ugyanis most már a jövő évi autóra fordítják Silverstone-ban: „Zajlik a 2023-as modell fejlesztése. A nagyobb alkatrészek, mint például egy szárny vagy orrkúp töréstesztet igényelnek, egy új filozófia ezért sok pénzbe kerül. Érdemesebb inkább várni. Jelentősebb költségvetést hagytunk meg fejlesztésre, már sokat fejlesztettünk, számottevően változott az autó” – magyarázta a szakember. Emlékezhetünk rá, hogy az Aston Martin a Spanyol Nagydíjon jelentősen átalakult, az autót a Red Bull megoldásainak megfelelően módosították.