Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. október 6. csütörtök
F1

Aston: Nem sérti a szabályok célját az új szárny

A csapat teljesítményért felelős igazgatója szerint a szimulációik kimutatták, hogy nincs hatással arra a Hungaroringen bevetett újításuk, hogy mennyire lehet követni az autójukat.

Újfajta hátsó szárnnyal rukkolt elő a Formula-1-es Magyar Nagydíjon az Aston Martin: míg a 2022-es szabályok okán erre a szezonra gyakorlatilag eltűntek a szárnyvéglapok a hátsó elemeken, hogy ezzel is csökkentsék az autók mögött kialakuló turbulenciát, így téve könnyebben követhetővé a versenygépeket, a „zöldek” megoldásán egy klasszikusabb szárnyvéglapszerű elem jelent meg a Hungaroringen.

aston-hungaroring-2022-f1



Az újítás megfelelt a szabályok betűinek, az FIA rábólintott, emiatt a rivális csapatok nem is emeltek panaszt ellene. Az azonban sokakban felmerült, hogy a szárny ellene megy a 2022-es szabályok céljának, miszerint könnyebbé váljon az autók követése és ezáltal az előzés. Tom McCullough, az Aston teljesítményért felelős igazgatója szerint ugyanakkor az ő méréseik azt mutatják, hogy ez nincs így:

„Mi is biztosra akartunk menni, hogy rendben a szárny, hiszen ott van az, hogy mit szándékoltak elérni a szabályokkal. De szimulációkkal tudtuk megmutatni, hogy egyáltalán nincs hatása rá. Az autó teljes filozófiája annyira domináns, hogy annak csak egy apró szelete a szárny kialakítása.”

McCullough arról is beszélt, hogy hónapokig egyeztettek az FIA-val a hátsó szárnyról, amelyet a csapat szerint őszre a riválisok is le fognak másolni: „Hónapokat töltöttünk az első értelmezéstől azzal, hogy egyeztettünk az FIA technikai részlegével. Aztán eljutottunk a pontra számos kanyar után, amikor azt mondták, hogy megfelelünk minden előírásnak. Akkor döntöttünk úgy, hogy elkészítjük, ezért is tartott olyan sokáig, amíg pályára tudtuk vinni. Számos hónapba beletelt az első kapcsolatfelvételtől, mire a teljes jóváhagyást megkaptuk az FIA-tól. Amint ez megvan, utána tervezzük meg és gyártjuk le. Aztán a hétvége előtt az FIA-nak újra meg kell néznie, hogy rendben vannak-e, és csak utána kerülhetnek fel az autóra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: