Sergio Perez az idény első szakaszában sokkal közelebb tudott kerülni Max Verstappenhez, mint tavaly, az első közös Red Bull-os szezonjuk során: ez köridőkben és a ponttáblázaton egyaránt meglátszott. Az utóbbi néhány futamon ugyanakkor megint nyílni látszott az olló a holland javára, miközben a mexikói teljesítménye valamelyest visszaesett, így mostanra az összetettben is tetemes hátrányba került a címvédővel szemben.
Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es tanácsadója szerint mindez annak köszönhető, hogy az RB18-as a menet közbeni fejlesztések révén jobban kihozza Verstappen fő erősségét – minderről a Motorsport-Total.com lapnak beszélt:
„Max az olyan autót szereti, amelynek jól működik az eleje. Hogy mit csinál a hátulja, az nem igazán számít nála. Ha a hátulja kitör 300 km/h-s tempónál, Perez – akárcsak az összes többi versenyző előtte – azt mondja, hogy az autó vezethetetlen, miközben Maxot ez egyáltalán nem izgatja. A szezon elején még olykor alulkormányzott volt az autónk. Végső soron az volt a cél, hogy a lehető leggyorsabbá tegyük az autót, hogy az összes benne rejlő potenciált ki tudjuk aknázni.”
„Egy olyan autóval, amely jobban passzol Maxhoz, a „Verstappen-faktor” is hangsúlyosabbá válik” – magyarázta Marko. „És ha egy ilyen kiemelkedő versenyző van a csapatodban, fontos, hogy a legtöbbet hozd ki belőle. Ennek eredményeként Perez visszaeshetett a normál szintjére. De nem egyszerű Max csapattársának lenni.”
A Red Bull-os szakember egyúttal azt is kijelentette, hogy Verstappen az eddigi legjobb versenyzője a csapatnak, s ez 2022-re még inkább látványossá vált: „Ez eléggé egyértelmű. A tavalyi világbajnoki címe után önbizalomra tett szert anélkül, hogy ez a nyers tempó rovására ment volna. Ennek eredményeként valójában még gyorsabb is lett úgy, hogy közben nem vállal annyi kockázatot és nem terheli meg annyira az eszközöket.”