DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Verstappen nyert Miamiban Leclerc előtt

A verseny első fázisában elkapta ferraris riválisát, aki a hajrában egy SC-fázis után még próbálkozott, de végül a Red Bull világbajnoka győzött az első F1-es Miami Nagydíjon. Sainz még a dobogón.

Nem mindenkinek alakult zökkenőmentesen az első Formula-1-es Miami Nagydíj rajtja előtti időszak: mindkét Aston Martinnak üzemanyag-hőmérséklettel kapcsolatos problémái adódtak, így Lance Stroll és Sebastian Vettel is csak a bokszutcából vághatott neki az 57 körös viadalnak. A pole-pozícióból Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, s a ferraris meg is őrizte a rajt után a vezetést, Carlos Sainzt azonban az első kanyar külső ívén elkapta Max Verstappen, így a címvédő elválasztotta egymástól a két vörös autót. Mögöttük a Mercedesek egyaránt buktak a rajtnál: Lewis Hamilton a nyolcadik, George Russell a 15. helyig csúszott vissza – igaz, előbbi legalább Fernando Alonsót hamar visszaelőzte, akivel az első kanyarban még össze is ért, majd Pierre Gaslyt is levadászta.

Leclerc az első körökben másodpercen kívül tudta tartani Verstappent, a nyolcadik körben azonban a holland meg tudta őt közelíteni, majd a célegyenesben egy sokkal jobb kigyorsításnak is köszönhetően meg is előzte a monacóit, aki mintha már a gumikopással küszködött volna kissé. Ezzel a Red Bull pilótája átvette a vezetést, s bár Leclerc próbált ugyan visszatámadni és közel maradni, de a holland megőrizte a pozíciót, sőt a vb-éllovas egy ízben el is fékezte magát, így két és fél másodpercre hízott közöttük a különbség.

verstappen-redbull-miami-futam



Verstappen ezután is apránként növelte a távolságot, a harmadik helyért viszont éleződni látszott a csata a táv harmadánál Sainz és Sergio Perez között – aztán viszont a mexikóinak valamilyen műszaki gondja akadt, így hirtelen leszakadt a spanyolról. A középmezőnyben pedig már a bokszkiállások is bőven megkezdődtek ekkor, ami több szép csatát eredményezett: Vettel és Nicholas Latifi csapott például össze, majd a német a kerékcseréről éppen akkor visszatérő Lando Norrisszal, valamint Kevin Magnussennel is vívott egyet.

Már csaknem a féltávnál jártunk, amikor az élmezőny is megkezdte a kiállásokat: elsőként Leclerc váltott közepes keverékű gumiról keményre, majd két körrel később Verstappen is így tett – miután pedig Sainz és Perez is megejtette a maga cseréjét (a spanyolé kissé lassúra sikeredett), vissza is állt közöttük az eredeti sorrend. Ekkor hét és fél másodperc volt a különbség az éllovas duó között, de a dobogó alsó fokáért zajló csatában is öt szekundum volt a távolság.

Hátrébb Alonso és Gasly hozott össze egy kisebb koccot: a spanyol akart optimista manőverrel bevetődni a francia mellé – emiatt a kétszeres vb-első öt másodperces büntetést kapott később. Az utána nem sokkal érkező igazán nagy ütközésben is benne volt Gasly: egy pályáról való lecsúszása után Norrisszal ütközött össze, a McLaren pedig sérült autóval megforgott, így előbb virtuális, majd igazi biztonsági autós fázis lépett életbe. Ennek a nagy nyertese Russell és a mezőny végéről induló Esteban Ocon volt, akik ekkor ejtették meg egyetlen kerékcseréjüket, így előbbi például csak Valtteri Bottasszal és Hamilton szemben veszített pozíciót a hetedik helyen. Perez is kihasználta viszont az adódó lehetőséget, aki a negyedik helyen rakott fel közepes keverékű gumikat.

gasly-norris-crash

11 körrel a vége előtt indították újra a versenyt, Leclerc pedig igyekezett támadó közelségben maradni Verstappenhez, ahogy Perez is Sainzhoz. Mögöttük Bottas viszont hibázott, lesodródott az egyik kanyarban és a falat is lekoccolta, ez pedig lehetőséget adott a két Mercedesnek, akik elmentek mellette – majd közöttük is megfordult a sorrend, Russell a frissebb abroncsokon megelőzte Hamiltont. Hat körrel a vége előtt aztán Perez is bepróbálkozott egy bevetődéssel a célegyenesben, a mexikói azonban elfékezte magát, így Sainz egyből visszavette a Red Bull-ostól a harmadik pozíciót.

Leclerc is néhány körig DRS-távolságon belül tudta tartani magát, a fináléra azonban másodperc fölé nőtt közöttük a differencia. Így a Red Bull hollandja idei harmadik győzelmét aratta, ezzel tovább közeledett Leclerc-hez a vb-tabellán. Sainz révén kettős dobogónak örülhetett a Ferrari, miután a spanyol maga mögött tartotta Perezt. Russell lett a középmezőny legjobbja, megelőzve Hamiltont és Bottast, míg a pontszerzők közé a két Alpine, Ocon és Alonso, valamint a Williamsszel ismét remeklő Alexander Albon fért még be. Ebben az is közrejátszott, hogy a fináléban mindkét Haas és Aston Martin ütközésben volt érintett: Vettel Schumacherrel, Magnussen Stroll-lal akadt össze – ezeket az incidenseket még vizsgálták a stewardok, de végül nem osztottak büntetéseket.

A futam végeredménye:

1. Max Verstappen Red Bull  
2. Charles Leclerc Ferrari 3.786
3. Carlos Sainz Jr. Ferrari 8.229
4. Sergio Pérez Red Bull 10.638
5. George Russell Mercedes 18.582
6. Lewis Hamilton Mercedes 21.368
7. Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 25.073
8. Esteban Ocon Alpine/Renault 28.386
9. Fernando Alonso Alpine/Renault 32.128
10. Alexander Albon Williams/Mercedes 32.365
11. Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 35.902
12. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 37.026
13. Yuki Tsunoda AlphaTauri/Red Bull 40.146
14. Nicholas Latifi Williams/Mercedes 49.936
15. Mick Schumacher Haas/Ferrari 1'13.305
16. Kevin Magnussen Haas/Ferrari kiesett
17. Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes kiesett 
Nem értékelték:    
  Pierre Gasly AlphaTauri/Red Bull  
  Lando Norris McLaren/Mercedes  
  Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: