Nem mindenkinek alakult zökkenőmentesen az első Formula-1-es Miami Nagydíj rajtja előtti időszak: mindkét Aston Martinnak üzemanyag-hőmérséklettel kapcsolatos problémái adódtak, így Lance Stroll és Sebastian Vettel is csak a bokszutcából vághatott neki az 57 körös viadalnak. A pole-pozícióból Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, s a ferraris meg is őrizte a rajt után a vezetést, Carlos Sainzt azonban az első kanyar külső ívén elkapta Max Verstappen, így a címvédő elválasztotta egymástól a két vörös autót. Mögöttük a Mercedesek egyaránt buktak a rajtnál: Lewis Hamilton a nyolcadik, George Russell a 15. helyig csúszott vissza – igaz, előbbi legalább Fernando Alonsót hamar visszaelőzte, akivel az első kanyarban még össze is ért, majd Pierre Gaslyt is levadászta.
Leclerc az első körökben másodpercen kívül tudta tartani Verstappent, a nyolcadik körben azonban a holland meg tudta őt közelíteni, majd a célegyenesben egy sokkal jobb kigyorsításnak is köszönhetően meg is előzte a monacóit, aki mintha már a gumikopással küszködött volna kissé. Ezzel a Red Bull pilótája átvette a vezetést, s bár Leclerc próbált ugyan visszatámadni és közel maradni, de a holland megőrizte a pozíciót, sőt a vb-éllovas egy ízben el is fékezte magát, így két és fél másodpercre hízott közöttük a különbség.
Verstappen ezután is apránként növelte a távolságot, a harmadik helyért viszont éleződni látszott a csata a táv harmadánál Sainz és Sergio Perez között – aztán viszont a mexikóinak valamilyen műszaki gondja akadt, így hirtelen leszakadt a spanyolról. A középmezőnyben pedig már a bokszkiállások is bőven megkezdődtek ekkor, ami több szép csatát eredményezett: Vettel és Nicholas Latifi csapott például össze, majd a német a kerékcseréről éppen akkor visszatérő Lando Norrisszal, valamint Kevin Magnussennel is vívott egyet.
Már csaknem a féltávnál jártunk, amikor az élmezőny is megkezdte a kiállásokat: elsőként Leclerc váltott közepes keverékű gumiról keményre, majd két körrel később Verstappen is így tett – miután pedig Sainz és Perez is megejtette a maga cseréjét (a spanyolé kissé lassúra sikeredett), vissza is állt közöttük az eredeti sorrend. Ekkor hét és fél másodperc volt a különbség az éllovas duó között, de a dobogó alsó fokáért zajló csatában is öt szekundum volt a távolság.
Hátrébb Alonso és Gasly hozott össze egy kisebb koccot: a spanyol akart optimista manőverrel bevetődni a francia mellé – emiatt a kétszeres vb-első öt másodperces büntetést kapott később. Az utána nem sokkal érkező igazán nagy ütközésben is benne volt Gasly: egy pályáról való lecsúszása után Norrisszal ütközött össze, a McLaren pedig sérült autóval megforgott, így előbb virtuális, majd igazi biztonsági autós fázis lépett életbe. Ennek a nagy nyertese Russell és a mezőny végéről induló Esteban Ocon volt, akik ekkor ejtették meg egyetlen kerékcseréjüket, így előbbi például csak Valtteri Bottasszal és Hamilton szemben veszített pozíciót a hetedik helyen. Perez is kihasználta viszont az adódó lehetőséget, aki a negyedik helyen rakott fel közepes keverékű gumikat.
11 körrel a vége előtt indították újra a versenyt, Leclerc pedig igyekezett támadó közelségben maradni Verstappenhez, ahogy Perez is Sainzhoz. Mögöttük Bottas viszont hibázott, lesodródott az egyik kanyarban és a falat is lekoccolta, ez pedig lehetőséget adott a két Mercedesnek, akik elmentek mellette – majd közöttük is megfordult a sorrend, Russell a frissebb abroncsokon megelőzte Hamiltont. Hat körrel a vége előtt aztán Perez is bepróbálkozott egy bevetődéssel a célegyenesben, a mexikói azonban elfékezte magát, így Sainz egyből visszavette a Red Bull-ostól a harmadik pozíciót.
Leclerc is néhány körig DRS-távolságon belül tudta tartani magát, a fináléra azonban másodperc fölé nőtt közöttük a differencia. Így a Red Bull hollandja idei harmadik győzelmét aratta, ezzel tovább közeledett Leclerc-hez a vb-tabellán. Sainz révén kettős dobogónak örülhetett a Ferrari, miután a spanyol maga mögött tartotta Perezt. Russell lett a középmezőny legjobbja, megelőzve Hamiltont és Bottast, míg a pontszerzők közé a két Alpine, Ocon és Alonso, valamint a Williamsszel ismét remeklő Alexander Albon fért még be. Ebben az is közrejátszott, hogy a fináléban mindkét Haas és Aston Martin ütközésben volt érintett: Vettel Schumacherrel, Magnussen Stroll-lal akadt össze – ezeket az incidenseket még vizsgálták a stewardok, de végül nem osztottak büntetéseket.
A futam végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 3.786 |
3. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 8.229 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | 10.638 |
5. | George Russell | Mercedes | 18.582 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | 21.368 |
7. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 25.073 |
8. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 28.386 |
9. | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 32.128 |
10. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 32.365 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 35.902 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 37.026 |
13. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Red Bull | 40.146 |
14. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 49.936 |
15. | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 1'13.305 |
16. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | kiesett |
17. | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | kiesett |
Nem értékelték: | |||
Pierre Gasly | AlphaTauri/Red Bull | ||
Lando Norris | McLaren/Mercedes | ||
Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari |