Max Verstappen és Lewis Hamilton idén másodszor ütközött össze a múlt heti Formula-1-es Olasz Nagydíjon, ezúttal azonban mindkét világbajnoki esélyes kiesett, miután a Red Bull a Mercedesen landolt. Az F1 által közzétett felvételek alapján a néhány éve bevezetett halo kulcsszerepet játszott abban, hogy Hamilton sérülés nélkül megúszta az incidenst, anélkül ugyanis a holland autójának padlólemeze eltalálhatta volna a fejét – igaz, a Red Bull jobb hátsó kereke így is elérte a sisakját, ami miatt némi nyak- és fejfájással küzdött a brit.
A halót a bevezetése előtt a Cranfield Egyetemen is alaposan teszteltek és kutatták, most az ottani motorsportos program igazgatója, Clive Temple méltatta a fejlesztést – szavait a Motorsport.com szaklap idézi:
„Hamilton nem szerencsés volt” – jelentette ki Temple. „Tény, hogy a mérnöki munka és a tudomány megerősítette azt a munkát, amelyeknek köszönhetően a pilóták biztonságban vannak. A biztonság elsődleges szempont a motorsportokban.”
„A halót 2018-ban vezették be, s már abban a szezonban bebizonyította a jelentőségét, amikor az Alfa Romeóban ülő Charles Leclerc-t megvédte Fernando Alonso repülő McLarenjétől. Ott volt Romain Grosjean tavaly novemberi tűzbalesete is, ahol a halo szintén kulcsszerepet játszott más biztonsági felszerelések, például maga a korlát mellett. Megmutatta a halo, hogy mostanra az egyik legfontosabb biztonsági eszközzé vált, amely az F1-től egészen a Formula-4-ig szolgál minden versenyzőt.”
„Ahogy ez a baleset is megmutatta, a halo nagyon erős, és szerves részét képezi a többi biztonsági felszerelésnek az autón. Az, hogy Verstappen autó átment Hamilton versenygépének tetején, talán nagyjából azzal egyenértékű, mintha egy londoni emeletes busz landolt volna ott” – vélekedett a szakember. Akivel egyetértettek a Mercedesnél is: James Volwes vezető stratéga szerint is megmentette a halo Hamilton életét.