DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

Verstappen és Hamilton ütközött, Ricciardo vezetésével kettős McLaren-győzelem!

Silverstone után az F1-es Olasz Nagydíjon is balesetbe keveredett a két vb-aspiráns, aminek ezúttal páros kiesés lett a vége. A versenyt a szinte végig vezető ausztrál nyerte, 2012 után szállítva győzelmet a wokingiaknak.

Valtteri Bottas motorcserés büntetése után Max Verstappen vághatott neki a pole-pozícióból a Formula-1-es szezon tizennegyedik futamának, a monzai Olasz Nagydíjnak – amelyen a mezőny nem volt teljes, Yuki Tsunoda ugyanis műszaki gondok miatt nem tudott elrajtolni, míg csapattársa, Pierre Gasly csak a bokszból rajtolt el erőforrás- és váltócsere okán, de aztán néhány kör után ő is kiállt a versenyből.

ric-ver-nor-dppi



A start utáni elrugaszkodást Daniel Ricciardo kapta el a legjobban, aki az 1-es kanyarhoz érve átvette a vezetést a McLarennel. Verstappent pedig a második sikánnál már a Lando Norrist lerajtoló Lewis Hamilton támadta, a holland azonban keményen leszorította a pályáról világbajnoki riválisát, akit így visszaelőzött a mclarenes honfitársa – a felügyelők azonban nem vizsgálták az esetet. Hátrébb Antonio Giovinazzi keveredett kalamajkába a Ferrarikkal: az olasz Carlos Sainzra húzta rá az autót, ennek azonban az Alfa Romeo pilótája itta meg a levét és a falba forgott – emiatt rövid ideig virtuális biztonsági autós fázis is életbe lépett, míg az olaszt öt másodperces büntetéssel sújtották.

A VSC után Ricciardót Verstappen, Norrist pedig Hamilton nem igazán tudta támadni, hiába autóztak egy másodpercen belüli távolságra a McLarenektől, míg a két páros között nagyjából három szekundum volt a különbség. A 13. körben aztán Hamilton odaért Norrisra, de a fiatal brit remekül védekezett, így megtartotta a harmadik pozíciót a hétszeres világbajnokkal szemben. A másik Mercedes ellenben több előzést is bemutatott: a mezőny végéről felzárkózó Bottas a táv negyedéhez érve már a pontszerzők között haladt. Éppen a finn mögött láthattunk koccanással záruló csatát is: Esteban Ocon szorította le a féktávon Sebastian Vettelt – ezért az Alpine-versenyzőt is megszórták öt másodperccel.

verstappen-hamilton-dppi-crash

A 22. kör végén aztán megkezdődtek a kerékcserék az élen: Ricciardo jött először az első helyről. Egy körrel később érkezett Verstappen, akinek azonban nagyon lassú volt a kiállása, így esélye sem volt átugrani az ausztrált. Hamilton ellenben a pályán előzte meg Norrist, így a mercedeses ekkor átvette a vezetést! A dráma viszont a brit bokszkiállása után jött el: Hamilton épp Norris és Verstappen mellett ért vissza a pályára, a holland pedig az első sikán külső ívén egyből megtámadta ellenfelét – ennek azonban ütközés lett a vége, a Red Bull Hamilton Mercedesén landolt! A két világbajnoki aspiránsnak ezzel a kavicságyban ért véget a monzai futam, a pályára pedig beküldték a biztonsági autót. Az incidens a futam után vizsgálni fogja a felügyelőség.

A safety car mögött Ricciardo, Charles Leclerc, Norris volt a sorrend, a monacóinak ugyanis jól jött ki a biztonsági autós fázis a kerékcseréje szempontjából. Az újraindítást követően azonban Norris azonnal, kemény manőverrel levadászta Leclerc-t, így a két McLaren haladt az élen! A ferrarist ráadásul hamarosan Sergio Perez, valamint a parádés felzárkózást produkáló Bottas is megelőzte. A mexikói manővere ugyanakkor nem volt szabályos, ezért őt is öt másodperccel időbüntetéssel sújtották a stewardok. Perez ennek ellenére keményen védekezett, amikor Bottas megtámadta őt, sőt a Red Bull-os vissza is tudta venni a finntől a pozíciót.

ricciardo-norris-dppi-1

A futam hajrájában volt egy újabb VSC-fázis Nyikita Mazepin leálló autója miatt – az oroszt egyébként szintén szankcionálták előtte a csapattárssal, Mick Schumacherrel történt incidense okán. Ez azonban nem zavarta meg a McLareneket: Ricciardo a szezon korábbi részében látott haloványabb produkció után megnyerte a versenyt, Norrisszal a sarkában – ezzel a 2012-es Brazil Nagydíj óta először diadalmaskodott a wokingi alakulat, ráadásul rögtön kettős győzelmet ünnepelhettek (erre pedig a 2010-es montreali verseny óta nem volt példa)! A pályán Perez futott be harmadikként, de az említett öt másodperces büntetés miatt végül Bottasé lett a pódium alsó foka a rajtrács végéről indulva, sőt a Red Bull-ost még Leclerc is megelőzte a végelszámolásnál. Carlos Sainz hatodik helyen hozta be a másik Ferrarit, majd jött mögötte Lance Stroll az Aston Martinnal és Fernando Alonso az Alpine-nal. George Russell kilencedik helyével újfent pontot szerzett a Williamsszel, míg a top 10-et Ocon tette teljessé.

A futam végeredménye:

1. Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes  
2. Lando Norris McLaren/Mercedes 1.747
3. Valtteri Bottas Mercedes 4.921
4. Charles Leclerc Ferrari 7.309
5. Sergio Pérez Red Bull/Honda 8.723
6. Carlos Sainz Jr. Ferrari 10.535
7. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 15.804
8. Fernando Alonso Alpine/Renault 17.201
9. George Russell Williams/Mercedes 19.742
10. Esteban Ocon Alpine/Renault 20.868
11. Nicholas Latifi Williams/Mercedes 23.743
12. Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes 24.621
13. A.Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 27.216
14. Robert Kubica Alfa Romeo/Ferrari 29.769
15. Mick Schumacher Haas/Ferrari 51.088
Kiesett:    
  Nikita Mazepin Haas/Ferrari  
  Max Verstappen Red Bull/Honda  
  Lewis Hamilton Mercedes  
  Pierre Gasly AlphaTauri/Honda  
  Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: