A Red Bull egyik fő aggálya Max Verstappen 51 G erőhatású silverstone-i balesete után – a kórházba szállított, komolyabb sérülést megúszó pilóta fizikai állapotán túl – a motor állapotára vonatkozott. Mivel az anyagi kár jelentős, elképzelhető, hogy a karosszéria és az erőforrás is javíthatatlanul károsodott.
A karosszéria javítása a költséglimit miatt jelent problémát, hiszen anyagiakat kell átcsoportosítani a fejlesztéstől: emlékezhetünk, hogy Valtteri Bottas imolai balesete után egymillió fontra becsülték a Mercedes kárát.
A menthetetlen motor esetében más fenyegetés is van: Verstappen második 2021-es erőforrását használta, csupán a negyedik versenyhétvégén. Amennyiben a motor tönkrement, a Magyar Nagydíjtól a harmadik, utolsó büntetés nélkül használható darabot kell beszerelni, miközben 13 verseny maradt még a naptárból. Ebben az esetben szinte biztos a negyedik motor szükségessége és a vele járó rajtbüntetés. A Honda azonban reményteli hírekkel szolgált a csapatnak.
„Mikor az első képeket láttam a felemelt autóról, azt gondoltam, rengeteg a sérülés” – mondta a motorszállító technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe az Autosportnak. „A valóságban azonban úgy néz ki, a kár kisebb, mint elsőre tűnt. Ugyanakkor a tényleges sérülést nem lehet megállapítani úgy, hogy be van szerelve az autóba. Szeretnénk visszaküldeni Sakurába, a HRD-hez, és leellenőrizni, mielőtt döntést hozunk.”
„Erre a kérdésre nem tudok válaszolni, mivel a sérülés a helyzettől is függ” – válaszolt arra Tanabe, hogy egy 51 G erejű ütközésben hogyan károsodhat a motor. A választ csak akkor kapjuk meg, ha a Honda mérnökei Japánban alaposan átvizsgálták a komponenst.