Életkort tekintve ég és föld a különbség a Formula-1-es mezőny tagjai között. Míg Yuki Tsunoda az első olyan pilóta a rajtrácson, aki már a 21. században látta meg a napvilágot, a korelnök, Kimi Raikkönen akár az apja is lehetne a 41 évével (októberben már 42).
Az autóversenyzés hajnalán egyáltalán nem volt kirívó, hogy valaki középkorúan versenyezzen, ma azonban szinte szenzációnak számítanak a veteránok az F1-ben. Már Michael Schumacher is kilógott a többiek közül, amikor visszatérése után 43 éves koráig szerepelt a száguldó cirkuszban, és Alonso most ugyanígy különcnek érzi magát, a sajtó miatt legalábbis mindenképp.
A spanyol egy interjúban most bevallotta, mennyire nincs ez rendjén szerinte. „A külső szemlélők túl nagy jelentőséget tulajdonítanak ennek az életkor dolognak” – kezdte a kétszeres világbajnok. „Idén ez nagyon fel van fújva. Az a mennyiségű kérdés, amit meg kellett válaszolnom a korommal kapcsolatban, és az a rengeteg klisé, amit meg kellett hallgatnom – ez totális túlzás.”
Alonso a témát kihasználva egy érdekes csavarra emlékeztetett. „Az egész karrierem során az ellenkezője volt a jellemző. Mindig, minden kategóriában, ahol rajthoz álltam, én voltam a legfiatalabb. Amikor az Indybe vagy a Dakarra mentem, akkor is. Egész életemben az életkoromra vonatkozó kérdésekre válaszolgattam.”
„Most, a Formula-1-ben nagyon nagy befolyása van a médiának, mindenről beszélned kell. Az életkorodról is. De a versenyzésben csak a stopperóra számít. Máskülönben csak fiatalok lennének itt” – mutatott rá a spanyol a sport valódi mibenlétére. Hogy mennyire jogosak a szavai, arra éppen ő a példa: noha a szezon elején kissé nehéz volt visszarázódnia a kétéves szünet után, mostanra elkapta a fonalat, és felvette a kesztyűt fiatal csapattársával, Esteban Oconnal szemben.
Ugyanígy jól mutatja Alonso hitét a versenyzés kortalanságában, hogy 2024-ig, vagyis 43 éves koráig mindenképpen F1-es pilótaként tervezi a karrierjét; amíg megvan a tempója, nem lát okot az újabb visszavonulásra. „Ez épp olyan, mint a gokart: vannak 12 évesek és 16 évesek is, de ha csak másodikak mögötted… nem hiszem, hogy az életkor tényleg ennyire fontos lenne” – fogalmazott motiváltan a spanyol.
Abban ugyan nem biztos, hogy újra az F1 királyává koronázzák-e majd őt, de ha igen, az szerinte akkor sem az évei számának lesz köszönhető. Végső soron a világbajnoki címek ritkán függenek ettől. „Ha az autó és a csapat az adott pillanatban domináns, akkor az a két pilóta nyer, aki ott vezet. Az életkor teljesen másodlagos” – világított rá Alonso. Szavai ugyanakkor annak fényében különösen érdekesen hangzanak, hogy idén két eltérő konstruktőr, és két eltérő életkorú versenyző küzd egymással; és a fiatalabb áll jobban.