Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. június 21. hétfő
F1

Javult az Alfa Romeo, de miért nem látszik?

Nagyot lépett előre 2020-hoz képest az Alfa Romeo csapata, de a C41-es versenygép valós potenciálját még nem sikerült megvillantani – jelentette ki Fred Vasseur csapatfőnök egy interjúban, amelyet a különítmény sajtóirodája adott közre.

2019-ben és 2020-ban is a 8. pozícióban zárta a konstruktőri pontversenyt az Alfa Romeo alakulata, de míg két éve 57 egységgel a tarsolyukban érték el ezt, addig tavaly csupán 8 egységet sikerült zsákmányolnia a svájci Hinwilben székelő formációnak. A pontmennyiség jól szemlélteti a visszalépést, s bár az idei évad első hat futama után is csupán 2 pont szerepel a Kimi Raikkönent és Antonio Giovinazzit versenyeztető csapat neve mellett, a fejlődés így is érezhető. Sőt, Fred Vasseur csapatfőnök szerint az sem kizárt, hogy az Alfa produkálta a legnagyobb fejlődést az idei évre.

„Mint csapat, valóban hatalmasat léptünk előre a tavalyi évhez képest, talán a legnagyobbat a mezőny összes csapata közül – mondta a szakvezető a csapat sajtóirodája által közreadott, a formula.hu által is szemlézett értékelő interjúban. – Az adatok magukért beszélnek. Csak vessünk egy pillantást a kvalifikációkra, ahol az átlagos lemaradásunk a pole-tól többé-kevésbé egy százalékponttal csökkent és a versenyeken is jelentősen fejlődtünk, több mint fél százalékponttal. Egy ilyen szoros mezőnyben ez jelentős ugrás, ráadásul szerintem még nem sikerült megmutatnunk a csomagunk teljes potenciálját.” 

00121011__B2_6044
Az Alfa Romeo tavalyi szenvedését a közvélemény eleinte kizárólag a Ferrari motorfronton bekövetkező visszaesésének titulálta, az évad előrehaladtával azonban kiderült, hogy más területeken is vannak gondok. Mint Vasseur hangsúlyozta: az idei szezon eddigi futamain bebizonyosodott, hogy a C41 típusjelű versenyautó minden fronton jobb az elődjéhez képest.



„A C41 teljes mértékben jobban működik ez előzőnél és nem lenne fair egyetlen elemnek tulajdonítani az előrelépést, amit elértünk. A hajtómű sokat javult, természetesen, de minden más területen is sikerült javítanunk az autónkon, az eredmény pedig látható a pályán” – mondta a csapatfőnök.

A tavalyi C39-es modell egyik legfőbb gyengesége a kvalifikációs teljesítmény volt, ezen a területen valóban jelentős a változás. Vasseur rámutatott, hogy míg 2020-ban csupán nyolc alkalommal sikerült túljutniuk a kvalifikációk első szakaszán, addig idén rendszeresen feltűnnek a Q2-ben, Monacóban pedig Giovinazzinak saját erőből sikerült beverekednie magát a zárófelvonásban is. „Legutóbb, Bakuban az egész év legjobb szombati tempóját produkáltuk, még ha a végső rajtpozíciókban ez nem is mutatkozott meg. Az egykörös tempónk sokkal könnyebbé teszi a vasárnapjainkat, hiszen a legjobb tizenöt között lenni azt jelenti, hogy már a rajttól kezdve közelebb vagyunk a pontokhoz. Márpedig a pontokat vasárnap osztják!” – fogalmazott a szakvezető.

00121011__B3_6012
Giovinazzi Monacóban, Raikkönen pedig Bakuban iratkozott fel a pontszerzők közé egy-egy egységgel, ám Vasseur szerint lehetne jóval több is a csapat számláján. „Nagyon sok múlt a körülményeken – felelte a francia arra a kérdésre, hogy miért nem állnak jobban. – Az ellenfeleinknek volt egy vagy két ’sokpontos’ versenye, ami nekünk még nem jött össze, de remélhetőleg hamarosan ez is változik. Vannak persze olyan specifikus dolgok, amelyek rajtunk múltak. Például az, hogy Antonio egy hiba miatt kiesett Bahreinben, miközben pontszerző helyen haladt, vagy épp Kimi balesete Portugáliában. A legtöbb esetben azonban olyan dolgok történtek, amelyek nem rajtunk múltak. Antonio Spanyolországban az FIA irányítórendszerének hibája miatt nem zárkózhatott fel a bolyra, de egy vagy két pontot buktunk amiatt is, hogy Kimi vitatható büntetést kapott Imolában, azon a versenyen, ahol Antonio versenyét tönkretette egy sisakrostély, amely belekerült a fékhűtő nyílásába. Az ilyen hibák arra kényszerítenek bennünket, hogy tökéletes munkát végezzünk minden egyes alkalommal, a szoros küzdelem miatt ugyanis nem fér bele egyetlen apró hiba sem. Javulnunk kell minden egyes olyan területen, amelyre van ráhatásunk. Aztán pedig a szerencse is fordul majd!” 

A csapatfőnök szerint sokat nyomott a latba az eddigiekben az is, hogy a futamokon átlagon felüli volt a távot teljesítők és a célba érkezők száma, ami megnehezítette a saját erőből történő pontszerzést. A francia szakember úgy véli, hogy az idei eredményeik 2020-ban sok esetben pontot érő pozíciót értek volna.

00121003__V2_9783
„Minden eddigi vasárnapon olyan csapatokkal harcoltunk és tartottuk őket magunk mögött, mint például az Alpine, az Aston Martin vagy épp az AlphaTauri. Csupa olyan csapatok, akik a bajnokság ötödik helyéért harcolnak. Volt hat olyan versenyünk eddig, amelyeken a kiesők száma történelmi tekintetben is alacsony volt. Egész életemben nem láttam például olyan Monacói Nagydíjat, amelyen egyetlen sárga zászló sem volt! Gyakran szorultunk ki a pontszerzők közül és végeztünk a tizenegyedik, tizenkettedik helyeken úgy, hogy az 2020-ban egy nyolcadik vagy kilencedik hely lett volna néhány itt-ott történt meghibásodás vagy incidens miatt. Természetesen többet akarunk és bízunk abban, hogy hamarosan saját erőből tudunk majd a legjobb tíz között harcolni, mások segítsége nélkül, de az eddigi körülményeket nyugodtan lehet bizarrnak mondani” – vélekedett Vasseur.

Az Alfa-vezér az interjúban dicsérte a két pilótát, egyúttal jelezte: izgalmas csatákat vár a szezon hátralevő részétől és reményei szerint a riválisokkal folytatott küzdelem végkimenetele ’izgalmas' lesz. „A célok nem változtak. Minden egyes futamon a Q2-be akarunk kerülni és a pontokért akarunk csatázni. Tudjuk, hogy megvannak az eszközeink ehhez a garázsban, a pilótafülkében és a főhadiszállásunkon is. Ha elkezdünk pontokat szerezni, ki tudja, a táblázaton előttünk álló csapatokkal vívott harc érdekesen alakulhat Abu Dhabiig” – mondta Vasseur, aki a közelmúltban azt is elárulta: a színfalak mögött már javában zajlanak a tárgyalások a Stellantisszal arról, hogy a svájci csapat a jelenlegi szerződés év végi lejárta után is az Alfa Romeo égisze alatt folytathassa F1-es tevékenységét.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?