DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ezért volt Hamilton sokkal lassabb Bottasnál

A kerékcserénél történt malőr miatti kieséséig a finn egyértelműen jobb tempót diktált a monacói hétvégén hétszeres világbajnok kollégájánál – a Mercedesnél elmagyarázták ennek okát.

Idei legrosszabb hétvégéjét teljesítette a Mercedes és különösen Lewis Hamilton, aki mindössze a hetedik helyről vághatott neki a Formula-1-es Monacói Nagydíjnak, és végül ebben a pozícióban is intették le. Eközben Valtteri Bottas harmadik lett az időmérőn és sokáig a második helyen haladt a versenyen, a bokszban látott ritka hiba miatt viszont kiállni kényszerült. Addig azonban egyértelműen a finn volt a gyorsabb a két mercedeses közül a hétvége érdemi részében – ennek okáról James Vowles, a címvédő gárda vezető stratégája beszélt a Mercedes legutóbbi elemző videójában:

hamilton-mercedes-monaco-1



„Míg csütörtökön még némileg Valtteri volt hátrányban, később egyértelműen ő volt a vezér a két pilótánk közül” – mutatott rá a szakember. „Szóval mi lehetett a különbség? Csütörtökön 47-50 fokos aszfalthőmérséklettel volt dolgunk, ami jelentősen lehűlt szombatra, nagyjából 30-40 fok közé. Ez pedig azt jelentette, hogy mint több más helyszínen, de itt különösen, úgy tűnt, hogy nem tudtuk a megfelelő működési tartományba hozni a gumikat, s az egyik versenyzőnk ezzel kicsit jobban boldogult, mint a másik.”

„Kipróbáltunk több beállítást, de ami a probléma Monacóban, hogy itt fel kell építened az önbizalmadat. Körökre van szükséged, méghozzá kiegyensúlyozott körökre, valamint önbizalomra, hogy mindent megad neked az autó, amit ki akarsz hozni belőle. Ha például csak 1-2 km/h-val nagyobb tempót tudsz átvinni az első kanyarokon, már az is más szintet jelent a gumihőmérséklet szempontjából, egy-két fok többlet is nagyobb tapadást biztosíthat a következő szakaszra. Viszont ha nem bízol az autóban, akkor pont ellentétes spirálba kerülsz és tapadást veszítesz.”

Előfordul, hogy beállításbeli különbségek okozzák a csapattársak közötti jelentős tempóeltérést, Vowlest szerint azonban az esetükben nem ez volt a helyzet: „A két autó beállításai között nem volt jelentős eltérés az időmérőre és a versenyre fordulva. Igazából tényleg csak annyi változott, hogy már nem tudtunk mindent kihozni az autóból és a gumikból.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: