Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. május 6. csütörtök
F1

Red Bull: Valaminek változnia kell!

Helmut Marko és Christian Horner is frusztrációját fejezte ki amiatt az F1-es Portugál Nagydíj után, hogy a pálya kiszélesítése miatt elvették Max Verstappen leggyorsabb körét, miközben Sergio Perezt állításuk szerint a pályán kívül előzte Lando Norris.

A portimaói versenyhétvége sem telhetett el a pályahatárok körüli vita nélkül. Max Verstappennek az időmérő utolsó fázisában vették el a pálya kiszélesítése miatt a legjobb idejét – amellyel egyébként pole-pozíciót szerezhetett volna –, majd a futam legvégén megfutott leggyorsabb körét és az érte járó egy pontot is törölték hasonló okokból. Maga a holland pilóta is szóvá tette mindezt a leintés után adott interjújában, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig még élesebb kritikát fogalmazott meg a Sky Sports Germany kamerái előtt, rámutatva, hogy másik pilótájukat, Sergio Perezt pedig Lando Norris előzte meg pályán kívül, mégsem kapott érte szankciót:

„Elveszítettünk emiatt egy győzelmet, egy pole-pozíciót és egy leggyorsabb kört – és három verseny alatt jutott ki nekünk ennyi a jóból” – összegezte Marko a bahreini versenyen történteket is felemlegetve. „Remélem, itt a vége ennek. Valaminek változnia kell. Vagy meghúzzák a határvonalat a kerékvetőkkel, vagy sóderágyat vagy valamit raknak oda. Ha ott kimegy valaki, az automatikus büntetést jelent. Norris úgy előzte meg Perezt, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát, mégsem volt következménye. Szóval ez nem konzisztens, és az nem versenyzés, ha így zsonglőrködnek a szabályokkal.”

verstappen-redbull-portimao-1



Az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner ugyancsak előhozakodott a pályahatárok körüli folyamatos vitákkal, amikor a Portugál Nagydíjat értékelte: „Sikerült elválasztanunk a két Mercedest. Látható, hogy a legkisebb apróságokon múlnak a dolgok. Úgy vélem, a közepes gumikon mi voltunk a jobbak, a Mercedes pedig kissé erősebbnek tűnt a kemény abroncsokon. Frusztráló volt, hogy a végén nem szereztük meg a leggyorsabb körért járó pontot, de a második és negyedik helyet is elfogadjuk. A vita tárgyát a pálya határai és azok értelmezése jelenti. Márpedig ebben a bajnokságban a legapróbb dolog is döntő lehet.”

A Perez–Norris incidensről, amelyről maga a mexikói is beszélt a nyilatkozatában, így vélekedett Horner: „Egy olyan autó előzte meg, amely eközben átlépte a pálya határait. Csak ennyit tudok mondani… Kapunk egy dokumentumot az FIA-tól, ami egyik napról a másikra változik, és frusztráló, ahogyan alkalmazzák a szabályokat. Sergiót is rettenetesen idegesítette a dolog. Miután visszaelőzte a McLarent, a tempója kifejezetten jó volt. Sokáig kint tartottuk, hogy a végén a lágy gumit rakhassuk fel neki, és legyen esélyünk a leggyorsabb körre. Ez össze is jött neki, de aztán Valtteriék nyilván reagáltak, arra pedig mi is reagáltunk Maxszel.”

Horner szerint így sem történt tragédia a vasárnapi második hellyel, hiszen nagyon hosszú még a bajnokság, és roppant kiélezett a csata Verstappen és a világbajnokságot vezető portimaói győztes, Lewis Hamilton között: „Korai szakaszában járunk még az évnek, és Lewis ordítóan nagy baklövést követett el a legutóbbi hétvégén, csak megúszta a piros zászlóval, szóval ilyenek előfordulnak. De szerintem Max mindent kiprésel az autóból, és elképesztően szoros közöttük a küzdelem. Három versenyen vagyunk túl, és nyolc pont a hátrányunk egyéniben? Az semmi. Ez a bajnokság egy maraton lesz, nem pedig sprint. Tudtuk, hogy ez a pálya kedvezhet a Mercedesnek, szóval biztató, hogy meg tudtuk szorongatni és el tudtuk választani őket. A következő hétvége újabb lakmuszteszt lesz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?